یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۸ اسفند ۱۳۹۴
1515

سومین سالگرد شهیدمدافع حرم سردارسرتیپ طباطبایی مهر برگزار شد؛

جانشین کمیته دفاعی ستادفرماندهی کل‌قوا: مدعیان لشکرکشی به سوریه اگر وارد میدان شوند با روح طباطبایی‌مهرها روبرو می‌شوند. به گزارش یاشهید ، سومین سالگرد شهید مدافع حرم سردار سرتیپ طباطبایی مهر با تجلیل فرمانده نیروی زمینی سپاه از همسر شهید در سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد. سومین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم […]

جانشین کمیته دفاعی ستادفرماندهی کل‌قوا: مدعیان لشکرکشی به سوریه اگر وارد میدان شوند با روح طباطبایی‌مهرها روبرو می‌شوند.

به گزارش یاشهید ، سومین سالگرد شهید مدافع حرم سردار سرتیپ طباطبایی مهر با تجلیل فرمانده نیروی زمینی سپاه از همسر شهید در سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.
سومین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم سیدحمید طباطبایی مهر در حالی برگزار شد که سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، حجت‌الاسلام شجونی، خانواده‌های معظم شهداء و جمعی از همرزمان و مسئولین حضور پیدا کردند. با حضور فرمانده دلاور نیروی زمینی سپاه از مقام والای همسر شهید طباطبایی مهر تجلیل به عمل آمد.
همسر شهید طباطبایی‌مهر در این مراسم بزرگداشت شهدا را در واقع همان ادامه شهادت دانست و به این نکته اشاره نمود که در بزرگداشت شهداء جریان فکری، انقلابی و عملی شهید است که مورد تجلیل قرار می‌گیرد و برای آینده کشور حیاتی و ضروری است. ما باید با ارتباط و اتصال به مفهوم بلند و ماندگار شهید و شهادت برای خود و جامعه و کشورمان ماندگاری بدست آوریم.
وی تأکید کرد: گاهی رنج و زحمت زنده نگه‌داشتن خون شهداء از خود شهادت کمتر نیست که رنج حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) از این نوع است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه دارند. من نیز امروز به اذن الله چنین تکلیفی را احساس می‌کنم و در این جهت در حد توان متحمل رنج و مرارت شده و از خون شهید طباطبایی‌ها پاسداری می‌کنم و نمی‌گذارم فراموش شوند.
همسرشهید طباطبایی‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: شهید طباطبایی‌مهرها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی دریافت می‌کنند و این اشاره به ابرقدرت بودن و عظمت آن‌ها دارد. او که مرد روزهای دشوار حماسه و جهاد بود و از جوانی برای رسیدن به کربلای حسین(ع) حضوری فعال و موثر در خط مقدم جبهه‌ها داشت حبیب‌وار در دفاع از حریم حضرت زینب(س) جام شهادت را سرکشید.
در ادامه سردار عباسعلی فرزندی جانشین کمیته دفاعی ستاد فرماندهی کل قوا پشت تریبون رفت ونکاتی را بیان نمود : از شهید طباطبایی مهر که بنده افتخار داشتم در یک دوره ای در محضر ایشان باشم در میدانی از این دنیا رخت بربست که دنیای استکبار علیه ما و امت اسلامی در بحران سوریه ایجاد کرده بود؛ او در دفاع از حرم بال کشید و پرواز کرد.
وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی که تداوم حرکت انبیاء و متصل به تعالیم آسمانی بود شرایطی ایجاد کرد که در یک وضعیت خاص جهان به عرصه‌ای سوق پیدا کند که اکنون ما در برابر، بستری را می‌بینیم که جبهه نظام سلطه با محوریت آمریکا در کنار این ضلع شوم دولت‌های غیرمردمی منطقه و ضلع سوم این مثلث جریان‌ها و گروه‌های فرصت طلبی هستند که این پازل را تکمیل کردند.
سردار فرزندی تأکید کرد: اگر شما می‌بینید در سوریه5 سال از 25 سال بحرانی که این مثلث شوم در منطقه ایجاد کردند به این علت است که ملت ایران برای رسیدن به پیشرفت امت اسلامی تلاش کرده و سردارانی همچون شهید طباطبایی‌مهرها هم پرچمدار بوده‌اند. برهمین اساس دشمنان ما با راه‌اندازی امواج اسلام هراسی و اسلام‌گریزی می‌کوشند روند شتابان پیشرفت امت‌اسلامی را متوقف کنند؛ در این راستا از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرده‌اند.
وی اظهار کرد: امروز نظام سلطه و صهیونیزم و دولت های غیرمردمی منطقه با نوعی فضاسازی آمده‌اند و جنگ درونی را راه انداخته‌اند. نگاه هوشمندانه با یک وضعیت بسیار شخصی به تعبیر ما در یک جنگ هوشمند علیه دشمن قرار داریم. قطعاً اگر این فضا را خوب نشناسیم نمی‌توانیم رهرو خوبی باشیم.
سردار فرزندی خاطرنشان کرد: آنچه اسلام امروز و امت اسلامی را تهدید می‌کند جریان و موضوع اسلام بدلی و انحرافی است و تکفیری نماینده چنین اسلامی است که حضرت امام(ره) آن را اسلام آمریکایی نامیدند. امروز راهبرد و جبهه استکبار و دشمنان امت اسلامی مسئله جنگ نیابتی است و باید در این راستا هوشیار باشیم.
جانشین کمیته دفاعی ستادفرماندهی کل قوا افزود: شهید طباطبایی سعادت را در راهی می دانست که ولایت فقیه ترسیم می‌کند. او تلاش همه‌جانبه و مدبرانه را در جهت خدمت خالص برای ساختن آخرتی باشکوه به کار بست. شهید طباطبایی همواره می‌گفت حزب ما حزب الله است که حزب الله جز دین و رهبر چیز دیگری را نمی‌شناسد.
وی با اشاره به اینکه سردار طباطبایی دشمن‌شناسی بلامنازع بود، افزود: شهید طباطبایی حقیقتاً دشمن‌شناس خوبی بود. یادمان نمی‌رود که در جایی می‌گفت دشمنان این آرزو را به گور ببرند که ما نتوانیم در دفاع از حرم اهل بیت وارد میدان شویم. او تأکید می‌کرد ما در این عرصه پیش‌قدم خواهیم بود و دیدید که عمق بلند آرمانی و نگاه فراجغرافیایی او به انقلاب اسلامی ، شهادتش را در دفاع از حرم‌ آل‌الله رقم زد.

سردار فرزندی در ادامه اضافه کرد: شهید طباطبایی شهادت را گمشده خود می‌دانست و او بود که با درایت، تضرّع و تلاش گمشده خودش را در بهترین مکان و وضعیت پیدا کرد. واقعاً شهیدان از اینکه گسترش چتر مراکز استکبار علیه امت اسلامی دائمی باشد جلوگیری کردند. در واقع شهدای ما امروز وضعیتی را پدید آوردند که حتی خواخوام‌های یهودی می‌گویند زنده شدن ما از روح ایمانی شهدای ایران است.
وی در خاتمه افزود: امروز رزمندگان ما در جبهه‌های مقاومت تکفیری‌ها را به اضمحلال کشاندند. عربستان سعودی با نگاه غربی وارد میدان شده و ادعای لشکرکشی به سوریه دارد و ما هم تحلیل کردیم آنان در باتلاق یمن مانده‌اند. اگر وارد میدان هم شوند با روح شهدای بزرگی همچون شهید طباطبایی مهر روبرو می شوند. البته امروز کسانی را هم داریم در میدان که برای شهادت سر از پا نمی‌شناسند.
حاج امیر عباسی در پایان مداحی کرد و مسئولین، همرزمان و خانواده‌های معظم شهداء خاصه همسران مدافعان حرم همچون بیضایی، سلطان مرادی، اسداللهی و قربانی بر سر مزار سردار مدافع حرم شهید طباطبایی‌مهر حضور پیدا کردند.

214 3 2 1 7

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: