یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
1656

دومین همایش تجلیل از پدران روحانی شهدا برگزار شد

دومین همایش تجلیل از پدران روحانی شهدا به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار شد. به گزارش یاشهید ، دومین همایش تجلیل از پدران روحانی شهدا روز شنبه، 4 اردیبهشت ماه 95 با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد، حجت الاسلام […]

دومین همایش تجلیل از پدران روحانی شهدا به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، دومین همایش تجلیل از پدران روحانی شهدا روز شنبه، 4 اردیبهشت ماه 95 با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد، حجت الاسلام سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور، حمید علی صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ و روسای بنیاد مناطق تهران در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی در این مراسم با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) و تأکید بر اینکه شهادت به معنای مرگ آگاهانه است، گفت: امروز سخن از شهادت در محضر پدرانی است که تعلیم شهادت را از منزل خود آغاز کردند و با اقتدا به امام حسین (ع) فرزندان خود را برای دفاع از دین و اسلام به نبرد با کفار اعزام کردند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به مصادف شدن ماه مبارک رجب با اردیبهشت ماه و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گفت: مطهری نظریه پرداز و اسلام شناسی بود که مکتب اسلام را به جهانیان معرفی کرد. این شهید بزرگوار در  کتاب «جامعه و تاریخ» خود آورد است که علم به وقایع و حوادث و علم به بودن‌ها، علم به قواعد و سنن حاکم بر ارزش‌های گذشته و علم به تحولات به معنای علم به شدن‌ها، 3 علم معرف تاریخ هستند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی افزود: پدران معزز شهدا در راستای رسالت عظیم خود، بودن‌ها را به شدن‌ها تبدیل کرده و بر اساس خواسته‌های شهدا پیام رسانی کردند. امروز پرچم تبلیغ دین به دست کسانی است که خود در راه اسلام و ارزش‌های متعالی آن، بهترین داشته‌های خود را فدا کردند و در راه تفهیم جامعه در آنچه که مد نظر شهدا بود کوشیدند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد خطاب به پدران روحانی شهدا گفت: شهادت فرزندان شما نتیجه تربیت آن‌ها در محیطی همراه با علم، معرفت و مکتب بود از همین رو این شهادت دارای ارزش و جایگاه خاصی است. شما پدران شهدا قران را تفسیر کرده و بر اساس آیات قرانی عمل کردید. شما شدن‌ها را معنی کردید و این رسالت مادام العمر بر دوش شما پرچم داران مکتب قران است.
وی با بیان اینکه مرگ شهدا از این نظر آگاهانه است که خداوند بر آنان نظر دارد، گفت: خداوند در سوره قیامت می‌فرماید انسان‌ها در روز قیامت به دو دسته، یکی آنان که به خداوند نظر می‌کنند و دیگری آنان که خسران دیده‌اند، تقسیم می‌شوند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی در پایان با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) و حضرت زینب (س) هر دو پیام رسانان انقلاب هستند، گفت: زینب کبری (س) پیام رسان انقلاب عاشورا و امام حسین (ع) و امام خمینی(ره) نیز پیام رسان انقلاب ایران، برگرفته از انقلاب عاشورا است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور نیز در همایش تجلیل از پدران روحانی شهدا با تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و مسئولان ستاد مرکز بنیاد در برگزاری این مراسم، گفت: زمان برگزاری این مراسم و مصادف شدن آن با ماه مبارک رجب، جمع شدن پدران شهدا و روحانیون ارجمند در یک مکان، انگیزه برگزاری این مراسم و دستاوردهای آن بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام و المسلمین اکرمی با اشاره به ارزش بسیار برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا، خاطرنشان کرد: با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به برکت خون شهدا و راهنمایی‌ها و هدایت امام شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، ایران اسلامی روز به روز مقتدرتر شده و در معاملات بین المللی نیز مؤثر می‌شود.
رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور عوامل پایداری انقلاب اسلامی را وابسته به نقش رهبری به عنوان عمود و اصل انقلاب و مقاومت و ایثار و استقامت ملت ایران دانست و گفت: شهیدان سرمایه‌های این انقلاب هستند، خون شهیدان هیچ گاه گم نمی‌شود و همواره در حال رشد است. امام خمینی (ره) نیز همواره بر مطالعه وصیت نامه‌های شهدا برای شناخت بیشتر راه آنان تأکید داشتند.
در پایان این مراسم پدران روحانی شهدا تجلیل شدند.


11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: