یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ شهریور ۱۳۹۳
2596

جانباز فردیسی به یاران شهیدش پیوست

بسیجی عاشق جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی زهیر بان پرور ، آموزگار و حامی و پشتیبان کودکان یتیم و بدسرپرست به آسمان ها پیوست.   به گزارش یاشهید:  زهیر بان پرور  جانباز شیمیایی 70 درصد دوران دفاع مقدس صبح امروز پنج شنبه پس از تحمل چندین سال درد و رنج ناشی از مصدومیت شیمیایی در منزلش در شهرستان فردیس به شهادت […]

بسیجی عاشق جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی زهیر بان پرور ، آموزگار و حامی و پشتیبان کودکان یتیم و بدسرپرست به آسمان ها پیوست.

 

به گزارش یاشهید:  زهیر بان پرور  جانباز شیمیایی 70 درصد دوران دفاع مقدس صبح امروز پنج شنبه پس از تحمل چندین سال درد و رنج ناشی از مصدومیت شیمیایی در منزلش در شهرستان فردیس به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید سرافراز دفاع مقدس روز جمعه مورخ ۹۳/۶/۱۴  بعد از نماز عبادی-سیاسی جمعه شهرستان فردیس به خاک سپرده خواهد شد.

 ، زهیر بان پرور از مدرسین دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی کرج بود که به دلیل مصدومیت با گاز شیمیایی وابسته به کپسول اکسیژن بود ولی با اینحال روح لطیف او برای کمک به کودکان بدسرپرست که به خاطر فقر و تنگدستی قادر به تحصیل نبودند پر می کشید.

وی در مصاحبه ای گفته بود که می خواهد موسسه ای خیریه برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به راه بیندازد.وی همچنین سرپرستی چند کودک بدسرپرست را عهده دار بود.

به گفته خودش، زمان جنگ وقتي تدريس ادبيات را در مدرسه آغاز كرد جمله امام(ره) را روي تخته سياه نوشت: جبهه ها را خالي نگذاريد.

وی می گفت :وقتی جنگ تمام شد سلاح را زمین گذاشتیم و قلم را در دست گرفتیم.

زهیر

ایشان متولد ارديبهشت ماه سال 1345 در شهر كاظمين بود و در خرمشهر دوران کودکی را سپری کرد و بیش از 30 سال در فرديس كرج زندگي کرد. از همان سال چهارم دبيرستان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد، با وجود آن كه چند سال بعد به عنوان دبير ادبيات در دبيرستان شهداي انقلاب تدريس مي كرد اما بازهم به جبهه مي رفت75 ماه در جبهه هاي جنوب و غرب بود و در چند عمليات شركت داشت.

می گفت: شجاعت رزمندگان را از نزديك ديده ام و دوستان زيادي نيز مقابل ديدگانم به شهادت رسيده اند. هميشه به حال آنها غبطه و از اين كه از غافله شهدا عقب مانده ام تاسف مي خورم.

یادش باقی و گرامی باد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: