یـا شـهـیـد
۱۵ شهریور ۱۳۹۳
1137

نادر علیزاده شهیدی که مظلومانه به خاک سپرده شد

 شهید مظلومی که در راه حفظ تمامیت ارضی و مقابله با تجزیه ایران جان خود را فدا کرد و در گمنامی به خاک سپرده شد. شهید نادر علیزاده که در 18 سالگی به شهادت رسید، از جمله شهدای مقابله با حزب های تجزیه طلب در کشور بود که در این راه نیز به فیض شهادت […]

 شهید مظلومی که در راه حفظ تمامیت ارضی و مقابله با تجزیه ایران جان خود را فدا کرد و در گمنامی به خاک سپرده شد.

شهید نادر علیزاده که در 18 سالگی به شهادت رسید، از جمله شهدای مقابله با حزب های تجزیه طلب در کشور بود که در این راه نیز به فیض شهادت نایل شد.

محله دره چایی ارومیه که نادر در سال 42 در آن منطقه متولد شد و رشد یافت، یادآور شهدای بزرگی در تاریخ کشور و استان آذربایجان غربی است که از جمله می توان به شهید مصطفی جهانگیرزاده، شهید بابا ساعی و شهید محمد خمسه لویی اشاره کرد.

همکاری در تهیه سلاح و رساندن آن ها به دست انقلابیون در شهرهای تبریز، تهران و قم، تکثیر و توزیع اعلامیه ها و سخنرانی های حضرت امام (ره)، نوشتن شعارهای انقلابی روی دیوارها، پیشاهنگ بودن در راهپیمایی ها و بالاخره مقابله با عوامل رژیم شاه از جمله کارهایی بود که نادر به همراه یاران آگاه و شجاعش در گروه پنج نفره ضد نظام شاهنشاهی انجام می داد.

همچنین شهید نادر علیزاده از سال 55 عضو گروهی موسوم به 14 بود که به پیشنهاد شهید دکتر چمران تشکیل شده بود؛ شهیدان مصطفی و مقصود جهانگیرزاده و شهید ناصر علیزاده هم جزء این گروه بودند که تامین امنیت شهر را به عهده داشتند.

شهید نادر علیزاده در سال 58 به همراه گروه 14 در درگیری های شهر ˈنقدهˈ که ضد انقلابیون و احزاب منحله دمکرات و کومله راه انداخته بودند، شرکت و در پاک سازی منطقه نقش فعالی را ایفا کرد.

پس از انقلاب و پیش از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، شهید علیزاده با نقشی زیرکانه در صفوف دشمن ضد انقلاب نفوذ کرد و به درون جلسات ضد انقلاب راه یافت.

در اول شهریور سال 59 شهید علیزاده به همراه شهید بهزاد دربندی وارد مقر حزب شدند و تمام سران احزاب ضد انقلاب و افسران گارد سابق جاویدان را به هلاکت رساندند که این کار افتخاری بزرگ برای سپاه بود.

این خبر در محافل داخلی و خارجی پیچید و افتخاری برای سپاه و شکستی بزرگ برای دشمن رقم زده شد ولی به خاطر این که مشخص نشود چه کسی این عملیات را انجام داده و مشکلی برای خانواده شهید علیزاده ایجاد نشود، مراسم یادبود مظلومانه ای برای این شهید برگزار شد.

سرهنگ یوسف حق دوست از رزمندگان دوران دفاع مقدس در خصوص شخصیت شهید علیزاده گفت: او درست در زمانی که احزاب منحله دموکرات و کومله نغمه شوم تجزیه طلبی سرداده بودند، به مبارزات خود شتاب بیشتری بخشید و توانست خواب خود فروختگان را آشفته کند.

وی اظهار کرد: شهید علیزاده از فرماندهان نخست سپاه استان بود و آن زمان که سپاه تازه شکل گرفته بود در ردای فرماندهی برای رشد این نهاد ارزشمند تلاش می کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: احزاب منحله زمانی که مهاباد را محل حکومت خود قرار داده بودند، شهید سرافراز برای نابودی لانه آنها با جان و دل وارد مبارزه شد و با نفوذ میان احزاب منحله دموکرات توانست نابودی آنان را رقم بزند.

دوست دوران مبارزه شهید علیزاده گفت: این سردار شهید در ایمان و اعتقاد و پایبندی به ارزش های انقلاب همتایی نداشت و فدا شدن در راه حفظ انقلاب را از بالاترین نعمت های خدا می دانست.

وی اضافه کرد: شهید نادر علیزاده در زمانی که کلیدی ترین توطئه ها نظیر تجزیه ایران انجام می شد، با تقدیم جان خود نقشه کشور را از پاره شدن نجات داد.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تمامی شهدا با خون خود، انقلاب اسلامی را بیمه کردند و امنیت حاکم برکشور حاصل خون همین شهیدان است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: