یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۳ شهریور ۱۳۹۳
1979

جمع آوری بیش از 8 میلیون اثر از شهدا

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: تا کنون هشت میلیون و 400 هزار اثر از شهدا در بنیاد شهید جمع آوری شده است. به گزارش یا شهید، حجت الاسلام «احمد مازنی» در جلسه هم اندیشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهار محال وبختیاری و صدا وسیما افزود: تاکنون هشت میلیون […]

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: تا کنون هشت میلیون و 400 هزار اثر از شهدا در بنیاد شهید جمع آوری شده است.

به گزارش یا شهید، حجت الاسلام «احمد مازنی» در جلسه هم اندیشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهار محال وبختیاری و صدا وسیما افزود: تاکنون هشت میلیون و 400 هزار اثر از شهدا جمع آوری شده که حدود 60 هزار اثر از این اسناد به صورت تصویری و 40 هزار اثر به صورت صوتی در مرکز دیداری و شنیداری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور موجود است که قابلیت جستجو موضوعی برای محققان را دارد.

وی با بیان اینکه صدا وسیما توانمندی و ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، ادامه داد: تمام مباحث مطرح در جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، متاثر از فرهنگ جامعه بویژه ایثار و شهادت طلبی است.

مازنی از حمایت بنیاد شهید نسبت به محققان مروج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: بیشترین حمایت ما، حمایت اسنادی است، چون بنیاد شهید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرجعیت فرهنگی دارد، نهاد رسمی و قانونی کشور است و در بخش مربوط به اسناد و آثار شهدا و ایثارگران نیز مرجعیت رسمی و قانونی دارد.

وی ادامه داد: هرگونه اطلاعات و آثار مختلف در قالب آثار مکتوب، دیداری و شنیداری که وجود دارد را در اختیار محققان و برنامه سازان قرار می دهیم.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام مازنی هفته گذشته در سفر به چهار محال وبختیاری، ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهرکرد به مقام شامخ شهدا ادای احترام و پس از گلباران گلزار شهدا، از روند احداث مرکز فرهنگی گلزار و حسینیه گلزار شهدای شهرکرد بازدید کرد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: