یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ مهر ۱۳۹۳
1626

مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا برگزار شد

مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدای سراسر کشور بعدازظهر امروز پنجشنبه 3 مهر با قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران برگزار شد. به گزارش یاشهید ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم غبارروبی و عطرافشانی […]

مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدای سراسر کشور بعدازظهر امروز پنجشنبه 3 مهر با قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در بهشت‌زهرا (س)، پس از قرائت پیام مقام معظم رهبری با تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) گفت: پس از پیروزی انقلاب در همین ایام در سال 59، دولت عراق با قصد واهی از بین بردن انقلاب اسلامی به کشور عزیز ما حمله کرد.

وی ادامه داد: دلیل حمله عراق این بود که انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای نو محسوب می‌شد. در آن زمان دو ابرقدرت شرق و غرب در دنیا وجود داشتند که تمام کشورها یا در جبهه غرب بودند یا در جبهه شرق. امام خمینی (ره) با طرح شعار “نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی” نشان دادند که جمهوری اسلامی ایران قرار نیست در هیچ‌کدام از این دو دسته قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ظهور این پدیده نو برای شرق و غرب بسیار سنگین بود لذا تلاش کردند ابتدا با انواع توطئه‌ها مثل ترور، انفجار، توطئه‌های قومیتی و غیره به این جریان ضربه بزنند اما با مأیوس شدن از این راه‌ها به آخرین حربه متوسل شدند و در 31 شهریور 59 دست تمام دنیا از آستین صدام بیرون آمد و کشور ما مورد حمله نظامی قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری با اشاره به مجهز بودن رژیم صدام به انواع سلاح‌ها و حمایت همه‌جانبه و در همه ابعاد از عراق توسط کشورهای دیگر، گفت: با وجود تمام قدرتی که صدام احساس می‌کرد، به دستور امام راحل ملت، ارتش و سپاه برای مقابله و دفاع به صحنه آمدند و از همان ابتدا راه را بر صدام بستند. رزمندگان ما 8 سال جنگیدند و سرانجام صدام به‌صورت یک‌طرفه اعلام آتش‌بس کرد و به رییس جمهوری وقت کشور ما نامه نوشت و تقاضای مذاکره برای صلح را مطرح کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این شهدا و ایثارگران بودند که این حماسه‌ها را آفریدند. این انقلاب برای ما به‌آسانی به دست نیامده است. ما حدود 230 هزار شهید در راه انقلاب دادیم؛ شهدایی که نمونه بودند. 164 خانواده 5 شهید و 184 خانواده 4 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند؛ یعنی ایثارگری به اوج و کمال رسیده است. خانواده‌های شهدا و ایثارگران و رزمندگان هم پشت جبهه‌ها را پشتیبانی می‌کردند و نقش مهمی داشتند که فرزندانشان از این آب‌وخاک دفاع کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن گفته ” هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند” ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، بارها تأکید کرده‌اند که از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیدار کنید و سپاسگزار آن‌ها باشید.

وی افزود: در راستای همین مسئله ما طرح سپاس را در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی کردیم و در مسیر اجرای این طرح شخص رییس جمهوری تا وزرا و مسئولان و مقامات به‌صورت مستمر برای سپاسگزاری به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران می‌روند. امروز هم ما در بهشت‌زهرا (س) برای سپاسگزاری از این عزیزان جمع شده‌ایم. باید بکوشیم گلزار شهدا را به زیارتگاه تبدیل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه گلزارهای شهدا باید زیارتگاه شوند و جمله “شهدا امامزادگان عشق‌اند و مزار آن‌ها زيارتگاه اهل يقين است”، گفت: در سراسر کشور حدود 19 هزار و 613 گلزار شهدا وجود دارد. سعی ما این است که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب این گلزارها تبدیل به زیارتگاه شوند تا این عزیزان برای آیندگان زنده باشند. از این تعداد گلزار، 11 هزار و 26 گلزار به‌صورت کامل ساماندهی شده‌اند، 582 گلزار در دست اقدام هستند و کار 8 هزار و 5 گلزار هنوز آغاز نشده که مراحل ساماندهی آن‌ها از سال آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: باید از شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهشت‌زهرا (س)، سپاه محمد رسول‌الله (ص)، دژبان آجا، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، صداوسیما و خبرنگاران و اصحاب رسانه برای همکاری و کمک به برگزاری این مراسم تشکر کنم.

حمید علی صمیمی افزود: همکاران ما پیش از برگزاری رسمی این مراسم، برای ادای احترام به تمام 30 هزار شهیدی که در بهشت‌زهرا (س) قرار دارند اقدام کرده‌اند و بر مزار تمام این عزیزان گل قرار داده شده است.

وی همچنین به پیام‌های تشکر از رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر تماس‌های زیادی با بنده برقرار شده است تا از حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی برای تأمین و ایجاد زمینه پرداخت معوقات این عزیزان تشکر کنم.

در انتهای این مراسم پیام تشکر جمعی از ایثارگران حاضر در مراسم به نمایندگی از همه ایثارگران خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی برای پرداخت معوقات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرائت شد.

در این مراسم چهره‌هایی چون حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سجاد قاسمی مدیرکل دفتر مرکزی حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی و مسئولان شهرداری تهران حضور داشتند.

در پایان حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی به همراه حاضران در مراسم به قرائت فاتحه، غبارروبی، عطرافشانی، اهدای شاخه‌های گل و ادای احترام به مزار شهدا پرداختند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: