یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ مهر ۱۳۹۳
1534

راز شهید 14 ساله/درخواستی که شهید از پدرش داشت

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مادر یک شهید راز آرزوی فرزندش برای شهادت قبل از 14 سالگی را بیان کرد. به گزارش یا شهید ، همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم اجتماع پرشکوه فضلا، مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان تهران با موضوع شهدای روحانی و طلبه در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) تهران […]

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مادر یک شهید راز آرزوی فرزندش برای شهادت قبل از 14 سالگی را بیان کرد.

به گزارش یا شهید ، همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم اجتماع پرشکوه فضلا، مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان تهران با موضوع شهدای روحانی و طلبه در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در جمع باشکوه طلاب، فضلا و علمای و اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان خاطراتی از شهدای جنگ تحمیلی، گفت: طلاب با مدد گرفتن از شهدا نسبت به روشنگری در اجتماع فعال باشند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب و فتنه‌هایی که در کردستان رخ داد و مقرر شد افرادی که خدمت سربازی رفتند و آموزش نظامی دیده‌اند به آن منطقه اعزام شوند.

 این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در مسجد درحال ثبت‌نام بودم که یک نوجوان از من خواست او را ثبت نام و اعزام کنم که با مخالفت بنده روبرو شد.

وی عنوان داشت: مادر این نوجوان بعد از شهادت وی در عملیات فتح‌المبین در خاطره‌ای گفت که روزی محسن از من خواست که دعا کنم، او قبل از 14 سالگی بمیرد که نکند گناه و معصیت پرونده اعمال وی را آلوده کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه این خاطره بیان کرد: من و محسن و فرد دیگری به نام ابوالفضل با یکدیگر دوستان صمیمی بودیم و ضمن فعالیت در بسیج، دروس حوزوی را با هم شروع کردیم.

وی عنوان داشت: روزی در محل پایگاه بسیج مشغول مرور کتاب جامع المقدمات بودیم که صدای مهیبی که ناشی از حمله هوایی بود شنیده شد و آن روز آغاز دوران هشت ساله دفاع مقدس بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این دو در عملیات فتح‌المبین شهید شدند، گفت: پدر محسن نیز همزمان با سالگرد فرزند شهیدش در جبهه به مقام رفیع شهادت نائل شد و وقتی من درباره احوالات پدر محسن از همسر وی می‌پرسیدم او گفت پدر محسن با توصیه و درخواست محسن به جبهه رفت.

پناهیان با اشاره به اینکه نامه‌ محسن با دست خط خودش که از جبهه برای من فرستاده، هنوز نیز موجود است، گفت: محسن در فرازی از آن نامه برایم نوشته است من اگر سال‌ها در تهران می‌ماندم و در حوزه‌های علمیه درس می‌خواندم آن‌قدر که در اینجا (جبهه) رشد کردم و به خدا و امام زمانم نزدیک شدم در آنجا رشد نمی‌کردم.

وی، بخش دوم سخنان خود را با این خاطره شروع کرد که روزی در ایام دفاع مقدس برای دعوت از دانش‌آموزان یکی از مدارس که شنیده بودم توسط مسئولان مدرسه از اعزام به جبهه منع می‌شوند به آن مدرسه رفتم و سخنان خود را حول محور این روایت که می‌فرماید «جهاد دری است از درهای بهشت که خدا این درب را روی همه باز نمی‌کند مگر متقین و افراد خاص» بیان کردم، اما هنگام خروج از نمازخانه مدرسه دیدم ناظم آن مدرسه پشت میکروفن روایتی از امام صادق(علیه‌السلام) بیان کرد که مومن در بستر هم بمیرد شهید است و افزود: امروزه آنان که قصد عناد و دشمنی دارند زیرکانه و با حربه‌های دینی اقدام می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه چنین توضیح داد: بعضاً دیده می‌شود برخی افراد که جز نام و نظریات ملحدان غربی کسی را نمی‌شناسند، به لسان علما و بزرگان دین، مطالبی را بیان می‌کنند و به نفع خود حرف می‌زنند که موجب تعجب است.

پناهیان با اشاره به نقش طلاب و علما و روحانیون در دفاع مقدس، تشریح کرد: آرزوی موفقیت برای همه طلاب در عرصه‌های مختلف و برای همه عاشقان راه ایثار و شهادت را دارم.

به گزارش فارس، محمد صمیمی، مدیر کل بنیاد شهید استان تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نشر آن، گفت: در پنج حوزه فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی، انتقادی و علمی در حوزه دفاع مقدس مشغول به فعالیت هستیم.

حسین یکتا، یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه این مراسم با بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس به تبیین روحیه ایثار و شهادت، از خودگذشتگی و تواضع رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخت.

گفتنی است، در پایان این مراسم طلاب با حضور بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و اهدای شاخه‌های گل به مقام والای این شهدا ادای احترام کردند.

این مراسم با شکوه که با حضور بیش از 2 هزار نفر از طلاب، علما، اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران در سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا (س)  برگزار شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: