یـا شـهـیـد
۱۴ تیر ۱۳۹۳
967

ماجرای هوشیاری امام در آزاد سازی فاو

سردار حاج محمد کوثری

یادواره شهدای کربلای یک با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عاشقان راه ایثار و شهادت در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.در این برنامه اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت. این نماینده مجلس در آغاز سخنان خود با بیان اهمیت عملیات کربلای یک در دوران جنگ تحمیلی به […]

یادواره شهدای کربلای یک با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عاشقان راه ایثار و شهادت در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.در این برنامه اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت.

این نماینده مجلس در آغاز سخنان خود با بیان اهمیت عملیات کربلای یک در دوران جنگ تحمیلی به جایگاه امام خمینی (ره) در رهبری هشت سال دفاع مقدس پرداخت و در اینباره عنوان کرد: مهمترین ویژگی امام تلاش برای رضای خداوند بود و شعار نه شرقی نه غربی حکایت از آن دارد که امام هیچگاه سیاست های مادی گرایانه و دنیاگرایانه ی آنها را قبول نداشت و امام با تکیه بر قدرت لایزال الهی در برابر قدرت های بزرگ ایستادگی کردند و آنها را شکست دادند.

وی با تاکید بر اینکه ما تا کنون به هیچ کشوری تعرض نکرده ایم و هیچگاه قصد کشور گشایی نداشته ایم گفت:در دنیای امروز ما توطئه های زیادی علیه جمهوری اسلامی وجود دارد و تنها با تکیه بر گفتمان الهی تمام این توطئه ها باشکست مواجه شده و این مسئله ای است که آنها از آن می ترسند چرا که گسترش گفتمان انقلاب اسلامی همان چیزی است که باعث شکست نیروهای استکبار در جهان می شود.

کوثری با بیان اینکه دشمن در محاسبات مادی خود دو موضوع مهم را نادیده گرفته بود، افزود : آنها بر پایه این محاسبات غلط خیال داشتند 3 روزه خوزستان را از ایران جدا کنند و به دنبال آن 7 روزه به تهران برسند ولی دلیل موفق نشدن آنها این بود که از دو مسئله مهم ولایت فقیه و مردم غافل شده بودند و فقط تجهیزات ارتش و نیروی نظامی ما را محاسبه کرده بودند.

وی در این رابطه افزود: دشمنان بر این تصور بودند که رهبری در نظام اسلامی همچون دیگر رهبران سیاسی کشورها است که ترس بر او غلبه می کند و تسلیم می شود.

کوثری با بیان اینکه ولایت فقیه رمز موفقیت و اقتدارمردم ایران اسلامی است گفت: امروز رهبر معظم انقلاب مانند کوهی استوار در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستاده اند.

این نماینده مجلس در ادامه گفته های خود به ویژگی های عملیات فاو پرداخت و عنوان کرد با این عملیات پشت استکبار به لرزه درآمدو زمین خورد.وی در ادامه درباره این عملیات تشریح کرد: زمانی که عملیات فاو آغاز شد و ما به این منطقه رفتیم عبور از هزار متر از رودخانه ی اروند توسط حدود 2500 بسیجی غواص برای هیچ گروه نظامی باور کردنی نبود وبعد از این عملیات بود که دشمن تصمیم گرفت دفاع متحرک انجام دهد که آخرین آن منجر به عملیات مهران شد.

کوثری با بیان اینکه دشمن تبلیغات بسیار وسیعی را درجهت کوچک شماردن عملیات فاو انجام داد در اینباره عنوان کرد: دشمن سعی داشت با شمال فاو در مقابل مهران این عملیات را کوچک نشان دهد امام (ره) در این رابطه با هوشیاری دقیق که همیشه داشتند می دانستند که باید تیر را به کجا رها کند و به همین علت 3 بار از سید احمد آقا پیگیر عملیت فاو شدند که آزاد شده است یا نه و انگار می دانستند که مهران آزاد می شود.

بیان خاطراتی از عملیات کربلای یک و آزاد سازی مهران بخشی دیگر از سخنان کوثری بود که در این خاطرات به مسائلی مانند تلاش و روحیه بالای رزمندگان با کمبود امکانات اشاره کرد و در اینباره گفت:ما برای این عملیات 37 گردان در اختیار داشیتم که بررسی بسیاری نشان می داد که برای آزاد سازی مهران ما حداقل به 37 گردان نیاز داریم اما به لطف خدا و رهبری امام خمینی(ره) و روحیه بالای رزمندگان با این امکانات کم این عملیات با پیروزی به پایان رسید.

وی در ادامه در این عملیات عنوان کرد: شهید مطهری می گفت که واقعه کربلا باید دقیق و نه یک کلمه زیاد و یا کم گفته شود و از این رو باید خاطرات صحنه های نبرد رزمندگان اسلام و خاطرات شهدا را بطور دقیق برای نسل های آینده بازگو تا برای همیشه در یاد و اذهان آنان به یادگار بماند.

کوثری با بیان اینکه با بیان خاطره ای از شهادت شیهد رضا دستواره عنوان کرد شهدا از قبل می دانستند که شهید می شوند و از زمان شهادت خود با خبر بودند چرا که هر لحظه برای شهادت آمادگی داشتند و این عامل پیروزی ما در تمام صحنه های نبرد با مستکبرین است چرا نیروهای مستکبرین مزدورند اما شهدا نیروهای هستند که در راه خدا گام بر میدارند.همچنین وی اظهارداشت: تفاوت رزمندگان اسلام با نیروهای دشمن در مبانی اعتقادی و تبعیت از ولی فقیه بود.

کوثری در پایان با اشاره به اینکه اراده خداوند در این است که ادامه دهنده ی راه شهدا باشیم ،تصریح کرد:اگر می خواهیم نسل جوان با شهدا ارتباط برقرار کنند فقط با انجام عمل صالح و خدمت به مردم می توانیم این وعده را محقق کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم رضا پوراحمد جانباز هشت سال دفاع مقدس ویدالله پاشازاده ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به قرائت زیارت پرفیض عاشورا و مدیحه ‌سرایی پرداختند.

در پایان مهمان حاضر در برنامه بعد از نماز جماعت افطار خود را در کنار مزار شهدا افطار نمودند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: