یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۳۰ مهر ۱۳۹۳
1541

نجف آباد؛ يكي از قله هاي برجسته جهاد

متن بيانات حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست اندركاران كنگره ملي سرداران و 2500 شهيد شهرستان نجف آباد كه در دهم تيرماه 1392 برگزار شده بود، در اين كنگره منتشر شد. به گزارش یا شهید، حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، نجف آباد را يكي از پيشروترين شهرستانها […]

متن بيانات حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست اندركاران كنگره ملي سرداران و 2500 شهيد شهرستان نجف آباد كه در دهم تيرماه 1392 برگزار شده بود، در اين كنگره منتشر شد.

به گزارش یا شهید، حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، نجف آباد را يكي از پيشروترين شهرستانها در استقبال از نهضت حضرت امام خميني(ره) خواندند.

متن بيانات حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست اندركاران كنگره ملي سرداران و 2500 شهيد شهرستان نجف آباد كه در دهم تيرماه 1392 برگزار شده بود، در اين كنگره منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحيم
شهر نجف آباد، هم از لحاظ مذهبي، هم از لحاظ انقلابي، انصافا يك شهر برجسته است؛ همان طور كه اشاره كردند،(۱) از زمان شيخ بهايي و بعد، همين طور علماي بزرگي از نجف آباد برخاستند -مرحوم آميرزا محمد نجف آبادي، مرحوم آسيد علي نجف آبادي؛ بزرگاني بودند كه هم در نجف آباد ساكن بودند، هم در اصفهان مركز تجمع طلاب و علما و مانند اينها بودند- و بعد هم وقتي به نهضت اسلامي منتهي شد، انصافا نجف آباد يكي از پيشروترينِ شهرستانها بود؛ كمتر جايي را ما سراغ داريم كه مثل نجف آباد از نهضت امام (رضوان الله عليه) استقبال كرده باشند؛ كه البته عمده اش به بركت مرحوم آقاي منتظري بود. ايشان خب شاگرد امام و علاقه مند به امام و ارادتمند به امام و معتقد به مبارزه و به انقلاب بودند؛ لذا در نجف آباد – همان زمان، پيش از انقلاب، من نجف آباد رفتم، اوضاع نجف آباد را ديدم – با اينكه تبليغات ضد مذهبي هم هست و از جاهاي مختلف، مذاهب باطل و غيره فعالند، لكن حقيقتا يك مجموعه ي مردم يكپارچه ي مؤمن و معتقد به انقلاب و علاقه مند به انقلاب [بودند]؛ بعد هم كه انقلاب پيروز شد همين جور. اين لشگر هشت نجف كه آقايان اسم آوردند، يكي از لشگرهاي قَدَر در ميدانهاي دفاع هشت ساله بود و خود مرحوم شهيد كاظمي (رضوان الله تعالي عليه) واقعا يكي از آن فرماندهان برجسته بود. بنده در همان دوران جنگ رفتم خوزستان به مركز لشگر نجف، [از] آنجا بازديد كردم؛ چيزهايي در آنجا ديدم كه در كمتر لشگري آدم ميتوانست آنها را مشاهده كند: آمادگي ها از يك سو، روحيه ي خيلي بالا از يك سو و نظم و ترتيب؛ نظم و ترتيبي كه من در آن لشگر ديدم، در كمتر جايي انسان آن را مشاهده ميكرد. خب شهداي برجسته اي هم دارد كه جناب آقاي حسناتي ذكر كردند؛ دانشجو و دانش آموز و معلم و روحاني و شخصيتهاي سياسي و مانند اينها.(۲) انصافا برجستگي خاصي دارد؛ واقعا يكي از قله هاي برجسته ي جهاد، بدون ترديد نجف آباد است.
اميدواريم ان شاءالله خداي متعال به آن مردم عزيز اجر بدهد؛ شهدايشان را ان شاءاللَه خداي متعال با پيغمبر محشور كند؛ خانواده هايشان را سرافراز و سربلند بدارد؛ و اين گردهمايي بزرگي را هم كه شما در اين شهر داريد انجام ميدهيد، ان شاءالله منشأ آثار و بركات خيري قرار بدهد. سلام ما را هم، هم آقاي حسناتي به مردم عزيز نجف آباد – در واقع به يك معنا همشهري هاي خود ما؛ جد ما مرحوم آقاي آسيد هاشم نجف آبادي هم خب نجف آبادي اند ديگر، ما از اين طريق يك اتصالي هم به نجف آباد پيدا ميكنيم – برسانند و همچنين سردار سليماني مان هم سلام ما را به بچه هاي سپاه و بسيج و اينها ان شاءالله ابلاغ كنند. ان شاءالله موفق باشيد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: