یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۱ آبان ۱۳۹۳
1745

نشست مشترك مديران بنياد جانبازان لبنان با معاون پژوهش بنياد شهيد

ميعاد صادقي با بيان اينكه نيازمند نوآوري و خلاقيت در اين ارتباط هستيم گفت: طرح ها و يافته هاي پژوهشي در اين معاونت آماده ارائه است كه به بررسي و آسيب شناسي فعاليتهاي فرهنگي و ترويجي در بنياد شهيد اختصاص دارد و مي تواند در ترسيم برنامه هاي بنياد جانبازان حزب الله لبنان و چالش […]

ميعاد صادقي با بيان اينكه نيازمند نوآوري و خلاقيت در اين ارتباط هستيم گفت: طرح ها و يافته هاي پژوهشي در اين معاونت آماده ارائه است كه به بررسي و آسيب شناسي فعاليتهاي فرهنگي و ترويجي در بنياد شهيد اختصاص دارد و مي تواند در ترسيم برنامه هاي بنياد جانبازان حزب الله لبنان و چالش هاي پيش رو كمك كند.

به گزارش یا شهید، نشست مشترك جمعي از مديران بنياد جانبازان لبنان با معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد عصردیروز، چهارشنبه سي ام مهر ماه در دفتر معاونت پژوهش بنياد شهيد برگزارشد.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد در ابتداي اين نشست صميمي ضمن خير مقدم به ميهمانان در سخناني به تشريح فعاليت هاي ترويجي وشرح وظايف اين معاونت در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت پرداخت.
صادقي گفت: در سال 1358 بنياد شهيد و امور ايثارگران به فرمان امام خميني (ره) با چهار ماموريت اساسي تاسيس شد كه سه ماموريت در خصوص ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و يك ماموريت هم اختصاص به خدمت رساني به ايثارگران داشت.
معاون پژوهش بنياد شهيد افزود: مطالبه جامعه ايثارگري در خصوص خدمات درماني و بهداشتي، ذهنيت مديران ارشد بنياد شهيد را متوجه ماموريت چهارم نمود و سه ماموريت ترويجي و فرهنگي به ميزان قابل توجهي در حاشيه قرار گرفت.
وي افزود: مطالبه گر فعاليت هاي ترويجي و فرهنگي؛ شهدا قرآن و اسلام ناب محمدي(ص) هستند و در حال حاضر همه برنامه ريزي ها و طرح هاي تحولي در دور جديد فعاليت هاي معاونت پژوهش در راستاي تحقق و ارتقاء اين سه ماموريت و برآورده كردن خواسته اصلي و مطالبه شهدا و امام (ره) در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد در ادامه گفت: مركز اسناد ايثارگران كليه آثار فرهنگي و وصاياي شهدا را گردآوري نموده، اداره كل تبليغات و مراسم فرهنگي تجربه ارزشمند ساليان متعدد برپايي كنگره ها و همايش هاي بزرگداشت شهدا را دارد، آرشيو جامعي از تصاوير فيلم و وصوت شهدا و جانبازان ايثارگران در مركز آرشيو ديداري و شنيداري جمع آوري شده، كتب و مجلات ارزشمندي هم در حوزه ايثار و شهادت منتشر گرديده و ظرفيت معاونت پژوهش به عنوان بازوي فعاليت ترويجي بنياد شهيد، آماده هر نوع همكاري و مساعدت به برادران عزيز ما در بنياد جانبازان لبنان است.

صادقي با بيان اينكه نيازمند نوآوري و خلاقيت در اين ارتباط هستيم گفت: طرح هاي پژوهشي در اين معاونت آماده ارائه است كه به بررسي و آسيب شناسي فعاليت هاي فرهنگي و ترويجي در بنياد شهيد اختصاص دارد كه مي تواند در ترسيم برنامه هاي بنياد جانبازان حزب الله لبنان و چالش هاي پيش رو كمك كند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد در پايان خاطر نشان كرد: ترويج فرهنگ مقاومت حزب الله لبنان مصداق عيني ترويج ايثار و شهادت است و با توجه به علاقمندي بسيار زياد مردم ايران اسلامي به حزب الله و از سوي ديگر علاقه و عشق مردم و حزب الله لبنان به انقلاب، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا و رزمندگان ايران، بحث جابجايي منابع، اسناد و انتقال محصولات و آثار توليد شده در هر دو كشور با توجه به هدف مشترك مي تواند در دستور كار قرار گيرد.

در ادامه اين نشست صميمي محمد سعيد دكروب؛ مديركل بنياد جانبازان حزب الله لبنان در سخناني گفت: بنياد جانبازان لبنان همزمان با آغاز مقاومت و يك سال پس از تاسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي آغاز به كار نموده است و ارتباط عميقي ميان هر دو نهاد وجود داشته و اين به بركت نگاه و بينش عميق و درايت امام خميني (ره ) بوده است.
“محمد سعيد دكروب” خاطر نشان كرد: ما نياز به يك ارتباط محكم با بنياد شهيدو امور ايثارگران در همه عرصه ها داريم و انشاء اله اين رابطه دو سويه و مستمر خواهد بود.
وي افزود: علي رغم اينكه هم اكنون كه در حال جنگ با دشمن صهيونيستي و تروريست هاي داعش هستيم، خدمت رساني به جانبازان و رزمندگان حزب الله را در بخش هاي درماني، بازتواني، بهداشتي و فرهنگي و رسانه اي با قدرت ادامه مي دهيم.

مديركل بنياد جانبازان حزب الله لبنان گفت: در اولين جلسه بازديد از بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور با حجت الاسلام و المسلمين شهيدي ديدار بسيار خوب و ارزشمندي داشتيم و ايشان راهكارهايي مناسب براي همكاري و مساعدت بنياد شهيد و امور ايثارگران و بنياد جانبازان لبنان ارائه كردند.
در اين ديدار مدير كل و جمعي از مديران بنياد جانبازان لبنان، محبوب شهبازي؛ مديركل مركز اسناد ايثارگران، اسكندر يارنسب؛ مدير كل مراكز فرهنگي و تبليغات، سيد سهراب تاج گردن؛ مديركل امور بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران حضور داشتند.

ميهمانان اين نشست در پايان از مركز اسناد ايثار گران و پايگاههاي اطلاع رساني ترويج فرهنگ ايثارو شهادت (نويد شاهد)، قربانيان سلاح هاي شيميايي و قربانيان ترور و آثار چند رسانه اي نشر الكترونيكي شاهد بازديد و در جريان فعاليت هاي اين بخش ها قرار گرفتند

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: