یـا شـهـیـد
۱۴ آبان ۱۳۹۳
1045

شهید ابوالقاسم جوادی، تندیس مبارزه و زادة حوادث بود

 به گزارش یا شهید ،شهید ابوالقاسم جوادی، تندیس مبارزه و زادة حوادث بود. اما در ناملایمات زندگی، شانه خم نکرد و زبان به شکوه نگشود. یکه و تنها در مقابل مشکلات زندگی ایستادگی کرد و از خدای بزرگ آرزوی بردباری نمود. در روستای مسلم آباد از توابع بخش نوبران ساوه در خانواده ای مذهبی و […]

 به گزارش یا شهید ،شهید ابوالقاسم جوادی، تندیس مبارزه و زادة حوادث بود. اما در ناملایمات زندگی، شانه خم نکرد و زبان به شکوه نگشود. یکه و تنها در مقابل مشکلات زندگی ایستادگی کرد و از خدای بزرگ آرزوی بردباری نمود.

در روستای مسلم آباد از توابع بخش نوبران ساوه در خانواده ای مذهبی و متدین قدم به عرصه گیتی نهاد. سالهای دبستان و دوران دبیرستان را در زادگاهش و در روستای اطراف آن گذراند به استخدام ارتش درآمد. دوره آموزشی را در تهران سپری کرد و به شهرستان منجیل انتقال یافت. در همان زمان به سنت ازدواج روی آورد و مصمم به ادامه تحصیل و اخذ دیپلم شد و به درجه افسری نائل آمد و به شهرستان سقز و کردستان رفت. او در دوران انقلاب با اعتماد به مبانی اسلام و رهبری حضرت امام (ره) در پی تحقق آرمان انقلاب در ارتش بود. پس از انقلاب، منزل مسکونی اش در سقز مورد اصابت نارنجک گروه های ضد انقلاب قرار گرفت. در سال ۱۳۶۰ خانواده اش را به تهران منتقل کرد و سرپناهی برای آنان آماده کرد و خود به جبهه های جنوب رفت و در خرداد همان سال به سوی ملکوت معبود پرواز کرد و به شهادت رسید و جاودانه شد. از شهید ابوالقاسم جوادی شش فرزند به یادگار مانده است.

سالی که گذشت به لطف! جنگ تحمیلی کافران و عمال امریکا، وحدت بیش از پیش انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد و با مقاومت دلیرانه ملت شهید پرور ایران پوزه جهانخواران و ابرقدرتها به خاک مالیده شد.

 25 اسفند 1359

وصیت نامه:

فرزندانش را برای بازسازی جامعه و پیشرفت در استقلال کشور و خواستار ادامه تحصیل و اطاعت از فرامین حضرت امام و ادامه دادن راه شهدا تأکید نمودند، به فرموده امام خمینی آنانکه رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند همانند زینب عمل نمایند و اکنون بر امت شهید پرور واجب است قدر و منزلت واقعی این شهیدان را بدانند و در حفظ آرمانهای انقلاب کوشا باشند و زمینه را جهت ظهور حضرت مهدی (عج) مهیا سازند.

1197168KAKA002

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: