یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ آبان ۱۳۹۳
1800

جانباز 70 درصد در کرمان به شهدا پیوست

آیین وداع با جانباز 70 درصد روز سه شنبه با حضور استاندار کرمان و شماری از مسوولان و مردم در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد. به گزارش یا شهید ، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آیین گفت: شهید احمد رییسی رزمنده ای به تمام معنا اخلاقی بود […]

آیین وداع با جانباز 70 درصد روز سه شنبه با حضور استاندار کرمان و شماری از مسوولان و مردم در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

به گزارش یا شهید ، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آیین گفت: شهید احمد رییسی رزمنده ای به تمام معنا اخلاقی بود که بر سر پیمان خود با خدا ماند.

حجت الاسلام علی عارفی، پرکاری و ولایتمداری را دو شاخص این جانباز شهید ذکر کرد و افزود: بسیاری از جانبازان در دانشگاه ها غریب هستند و وقتی از بین ما می روند می فهمیم چه گوهر هایی بودند.

وی تاکید کرد : باید قدر جانبازان را بدانیم.

وی با بیان خاطراتی از جانباز شهید احمد رییسی گفت: این عزیز دنباله رو راه شهیدان بود و در تمامی کارها با خلوص نیت کار می کرد.

حجت الاسلام عارفی از دانشجویان و دانشگاهیان خواست در مسیر این جانباز شهید حرکت کنند.

حاج احمد رییسی روز یازدهم دی ماه 1345 در شهرستان جیرفت در خانواده ای مذهبی متولد شد.

وی زمانی که 16 سال بیشتر نداشت اواخر سال 1361 وارد جبهه های حق علیه باطل شد و فروردین ماه سال 1362 در عملیات والفجر یک از ناحیه دست راست مورد اصابت ترکش قرار گرفت که منجر به قطع شدن انگشتان دست و اصابت ترکش به نواحی سر و گردن شد.

جانباز شهید رییسی همچنین در عملیات های والفجر 3 و 4 حضور داشت و در عملیات والفجر 4 در ارتفاعات مشرف به شهر پنجوین عراق از ناحیه پا دچار قطع عضو شد.

وی با وجود جانبازی عازم جبهه های حق علیه باطل و در قسمت ادوات لشکر 41 ثارالله مسوول قبضه توپ 106 شد.

جانباز شهید سال 1365 در عملیات کربلای 4 و 5 در منطقه شلمچه دچار مجروحیت شمیایی شد و برغم جراحات شدید ناشی از حضور در جبهه تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت.

جانباز شهید والامقام حاج احمد رییسی صبح دوشنبه نوزدهم آبان ماه 1393 مصادف با 16 محرم پس از تحمل سال ها درد و رنج دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

وی مسوولیت های مختلفی را در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر عهده داشت.

پیکر این جانباز شهید در کنار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای جیرفت آرام می گیرد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: