یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۳۰ آبان ۱۳۹۳
1787

مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج خداکرم برگزار گردید

not found

به گزارش یاشهید ، عصر دیروز پنج شنبه مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید جواد حاجی خداکرم با حضور خانواده معظم این شهید والامقام و جمعی از همرزمان و پرسنل نیروی انتظامی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار […]

به گزارش یاشهید ، عصر دیروز پنج شنبه مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید جواد حاجی خداکرم با حضور خانواده معظم این شهید والامقام و جمعی از همرزمان و پرسنل نیروی انتظامی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : جواد حاج خداكرم در يازدهم آذرماه سال 1334 در يكي از محله هاي جنوب تهران در يك خانوادة مذهبي به دنيا آمد . از همان كودكي به اهل بيت عصمت ، عشق مي ورزيد و يكي از بنيانگذاران هيأت محبان الهادي بود . او ضمن ادامة تحصيل به ورزش باستاني علاقه داشت و يكي از پيشكسوتان اين ورزش بود . در دوران جواني تحت تأثير برادر بزرگتر خود ( شهيد ابراهيم حاج خداكرم ) قرارگرفت و مبارزات سياسي خود را شروع كرد . او در پخش رساله ، اعلاميه ها و بيانيه هاي حضرت امام كوشش فراوان نمود . وي در طي سال هاي 56 و 57 به همراه برادرش يكي از برپاكنندگان تظاهرات و راه پيمايي در شهر تهران بودند .

با ورود حضرت امام به ميهن ، عضو كميتة استقبال بود و پس از پيروزي انقلاب اسلامي ، لباس مقدس كميتة انقلاب اسلامي را به تن كرد و كميته هاي مسجد علي ابن ابيطالب ( ع) و مسجد ابوالفضل(ع) را تشكيل داد . با شروع غائلة كردستان در سال 57 و فرمان حضرت امام به كردستان رفت و در كنار شهيد قرني و شهيد دكتر چمران ، حضور يافت و در عمليات هاي مختلف ، شركت فعال داشت . هنگامي كه عراق به مرزهاي ايران اسلامي حمله ور شد ، در حاليكه در بيمارستان قلب بستري بود ، در لباس كميته خود را به جبهه رساند . در آنجا به همراه دكتر چمران در جنگ هاي نامنظم به دشمن يورش برد و آنها را كه به خرمشهر نفوذ كرده بودند ، تا مرز شلمچه به عقب راند . در همين واقعه بود كه برادر بزرگتر او (ابراهيم) به شهادت نائل آمد.

او ، پس از پايان جنگ در حفاظت از كيان دين و ايران ، به تلاش شبانه روزي خود استمرار بخشيد . در سال 1374 فرماندة منطقة انتظامي شهرستان قم شد . در همان سال به جانشيني ناحية انتظامي سيستان و بلوچستا ن نيز درآمد . و يك سال بعد ، به عنوان فرماندة ناحية انتظامي استان سيستان و بلوچستان گمارده شد تا با ايادي كفر و سوداگران مرگ مبارزه كند . بيست و پنجم آبان سا ل 1376 بود كه در منطقة عملياتي شيلر ، از توابع شهرستان زابل ، در رويارويي با اشرار به شهادت رسيد .
1 2 3 4 5

 

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: