یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۲ آذر ۱۳۹۳
1504

بنیاد شهید و امور ایثارگران باید مأمن و خانه ایثارگران باشد

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با مسئولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ بر رعایت اخلاق و بالا بردن صبر و حوصله کارکنان در پاسخ‌گویی به ایثارگران تأکید کرد. به گزارش یا شهید ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی عصر امروزدیروز شنبه اول آذرماه در دیدار با مدیران و […]

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با مسئولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ بر رعایت اخلاق و بالا بردن صبر و حوصله کارکنان در پاسخ‌گویی به ایثارگران تأکید کرد.

به گزارش یا شهید ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی عصر امروزدیروز شنبه اول آذرماه در دیدار با مدیران و مسئولان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ پس از شنیدن گزارش آمار و عملکرد این اداره کل گفت: از ابتدای پذیرش مسئولیت بنیاد می‌دانستم کار سختی در پیش است زیرا خدمت به ایثارگران کار سختی است اما به هر تعبیر پس از ورود به بنیاد دو ماهی را صرف آسیب‌شناسی مشکلات موجود کردم و دریافتم به دلیل گستردگی کارها در دوره‌های قبل برنامه مدونی برای بنیاد وجود نداشته است.

وی ادامه داد: جلب اعتماد ایثارگران نسبت به بنیاد شهید و امور ایثارگران نخستین هدف ما بود زیرا فکر می‌کنم این اعتماد در دوره‌های قبل به دلیل عدم اجرایی شدن وعده‌ها آن‌طور که باید حاصل نشده بود و البته احتمالاً دلیل این اتفاقات نبود امکانات لازم بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی ادامه داد: درنهایت به این نتیجه رسیدیم که برای موفقیت در این مسیر و ایجاد ارتباط مؤثر با ایثارگران باید باحوصله و صبر با آن‌ها برخورد کرد همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) به جز قرآن دو عامل موفقیت داشت که اولی اخلاق خوب و دیگری صبر زیاد بود آن‌چنان‌که حتی دشمنان خود را نیز شرمنده می‌کرد و باعث اسلام آوردن آنان می‌شد.

معاون رییس‌جمهور خطاب به مسئولان بنیاد تهران بزرگ خاطرنشان کرد: انتظار من از شما این است که ارتباط خود با ایثارگران را زیاد کنید و در این مسیر اخلاق خوب را فراموش نکنید. در مسیر خدمات‌رسانی گلایه‌هایی وجود دارد که البته می‌دانم قطعاً تمام آن‌ها قابل رسیدگی نیست اما حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید شنیدن مشکلات ایثارگران و برخورد اخلاقی است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر این مسئله که بنیاد باید مأمن و خانه ایثارگران باشد گفت: اگر خواسته مراجعان شما عملی نیست حداقل با صبر و اخلاق، آنان را قانع کنید البته بدانید ارزش آن است که با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها درصدد حل مشکلات و خدمت به ایثارگران برآییم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد در ادامه به اهمیت دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: همچنان برخی از ایثارگران اظهار می‌کنند که هیچ‌یک از مسئولان به دیدن آن‌ها نرفته‌اند. چه اشکالی دارد که شما به همراه مسئولان مناطق مختلف به دیدار خانواده‌های ایثارگر بروید و دل آنان را به دست آورید. این توصیه مقام معظم رهبری است و با همین رویکرد است که شخص رییس جمهوری به دیدار ایثارگران می‌رود.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: مسئله بعدی پیگیری عملی شدن خواسته‌ها و رسیدگی به مشکلات ایثارگران است زیرا خدمات‌رسانی یکی از ارکان اصلی وظایف بنیاد به شمار می‌آید لذا تا آنجایی که می‌توانید پاسخ گوی مسائل و پیگیر روند اجرایی شدن آن‌ها باشید.

وی ضمن بیان این مطلب که خوشبختانه بخش عمده‌ای از مراجعات و مشکلات ایثارگران پس از پرداخت معوقات کاهش یافته است، گفت: وقتی ایثارگران از استان‌های مختلف به مرکز می‌آیند و مشکلات خود را که قابل پیگیری و رسیدگی در استان‌ها بوده به ما ارائه می‌کنند، نشان از آن است که عملکرد استان‌های مختلف در موارد مذکور سطحی بوده که البته طی یک سال اخیر مواردی از این دست به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای بنیاد خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما پس از ورود به بنیاد پرداخت معوقات ایثارگران بود که برای محقق شدن آن به ناچار بخشی از بودجه بخش‌های مختلف را به این امر اختصاص دادیم لذا تا پایان امسال نمی‌شود انتظار ویژه‌ای نسبت به تخصیص بودجه در حوزه‌های مختلف داشت هرچند که سعی ما مرتفع کردن مشکلات موجود است.

وی خاطرنشان کرد: شعار من از ابتدا تخصیص برابر منابع موجود بین تمام ایثارگران بوده است بنابر این در شرایط موجود هم این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی در پایان این نشست ضمن اشاره به گزارشات ارائه شده توسط مسئولان و مدیران اداره کل بنیاد تهران بزرگ گفت: بدون شک بنیاد باید ساختمان‌های مناسب و قابل قبولی داشته باشد اما در حال حاضر اگر برخی از ساختمان‌ها به دلیل فرسودگی قابل بهره‌برداری نیست و پس از هماهنگی می‌توانید درصدد فروش بخشی از املاک بنیاد در حوزه خود برآمده و از آن طریق این مشکل را مرتفع کنید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین رسیدگی به مسائلی از قبیل تأمین آمبولانس، اشتغال‌زایی برای فرزندان شاهد و ایثارگر و تأمین بودجه جهت رسیدگی به مسائل معیشتی کارکنان بنیاد اشاره کرد و تأکید کرد: آخرین سفارش من به شما تکمیل بانک اطلاعاتی سجایا است زیرا بخش قابل‌توجهی از اطلاعات این بانک به‌روزرسانی نشده و نیازمند افزودن اطلاعات جدید است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: