یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۴ آذر ۱۳۹۳
1409

وامدار شهدا هستیم

مسوول شورای بسیج داروسازی گفت: وامدار شهدا هستیم و احساس من این است که برای خدمت رسانی و فعالیت در کشور فرصت پیدا کرده ایم. به گزارش یا شهید، «رسول دیناروند» ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی دارای یک شورای تخصصی است که یکی از آنها شورای تخصصی داروسازی است و از بدو […]

مسوول شورای بسیج داروسازی گفت: وامدار شهدا هستیم و احساس من این است که برای خدمت رسانی و فعالیت در کشور فرصت پیدا کرده ایم.

به گزارش یا شهید، «رسول دیناروند» ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی دارای یک شورای تخصصی است که یکی از آنها شورای تخصصی داروسازی است و از بدو تشکیل این شورا که حدود شش سال می باشد مسوولیت این شورا را بر عهده دارم.

وی گفت: جلسات شورا معمولا ماهیانه تشکیل می شود و شورای اصلی حدود 15 عضو دارد که موضوعات روز در این شورا بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری می شود و همینطور کارهایی که بعضی اوقات لازم است که موضع گیری و پیگیری شود در این شورا صورت می گیرد.

رییس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: هر سال سه جلسه عمومی با حضور 400 نفر از داروسازان در هفته بسیج و ماه مبارک رمضان و دیگر ایام برگزار می شود.

دیناروند افزود: در یکی از سال ها جلسه بسیار خوبی در روز بسیج 9 اذر در آبادان با حضور 200 نفر از داروسازان و در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) داشتیم و مباحث داروسازی بیان شد و برای مقابله با تشدید تحریم ها راهکارهای خوبی برای خروج از بحران صورت گرفت. یعنی در دورانی که حس می کردیم که وضعیت دارویی کشور دچار بحران شود وارد میدان شدیم و پیشنهاداتی گوناگونی را به مسوولین وقت دادیم که متاسفانه به برخی از موارد توجه نشد و ما دچار مشکل شدیم که متاسفانه در سال 91 بحران دارویی جدی شد و وضعیت ناگواری شد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: عمده فعالیت ما در بسیج طبیعتا با نگاهی است که در بسیج حاکم است یعنی افرادی هستند که به صورت مخلصانه و بدون هیچگونه چشم داشتی مباحث داروسازی را بحث و پیشنهادات مورد نیاز را به مسوولان می دهند و دوستان عضو شورا به من هم تذکرات لازم را در صورت نیاز می دهند.

مسوول شورای بسیج داروسازی ادامه داد: یکی از ویژگی های خوب بسیج این است که مثل یک واحد نظامی که فرماندهی از بالا وجود دارد و بر اساس دستورات عمل می کنند، بسیج مجموعه ای است که باید آن جوشش و عشق درونی از پایین باشد یعنی تفاوت بسیج در این است که افراد داوطلب اقدامات هستند، بنابراین نگاه ها و نوع تفکر پراکنده نیست، یعنی اشتراک نظر دارند و علی رغم اینکه اکثر اعضای این شورا اساتید دانشگاه، دانشمندان برتر در حوزه داروسازی می باشند ولی نگاه بسیجی را در خود دارند و خالصانه به کشور و نظام خدمت می کنند.

دیناروند افزود: برای دیدار با رهبر معظم انقلاب درخواست هایی را داده ایم ولی متاسفانه هنوز موفق نشده ایم دیداری را با معظم له که راهنمایی های ایشان در پیشرفت های ما تاثیر خواهد داشت، داشته باشیم.

وی گفت: ما بخشی از جامعه پزشکی محسوب می شویم یعنی یک کانون تخصصی در جامعه پزشکی هستیم.

مسوول شورای بسیج داروسازی در ادامه درباره بهترین خاطره خود در بسیج گفت: بهترین خاطره من به دوران جنگ و دوران دانشجویی بازمی گردد. خاطراتی را با دوستانی داشتم که هم اکنون در بین ما نیستند و شهید شدند که می توان به شهید حکمت الله یاری قلی که در کردستان شهید شد که من اخیرا بعد از 30 سال با خانواده وی در مهر امسال و در سالگرد شهادت وی در شهر هیدج استان زنجان دیدار کردم.

وی گفت: ما وامدار شهدا هستیم و احساس من این است که فرصت پیدا کرده ایم برای خدمت رسانی و فعالیت در کشور، باید کشور را در حوزه های مختلف درست اداره کنیم و هر جا هر کسی مسوولیت دارد باید به بهترین نحو به این مردم خدمت و تلاش کند.

دیناروند افزود: پاسداری از خون شهدا یعنی ما عقل و تدبیر خود را با حداکثر ممکن به کار ببندیم تا خدای ناکرده کارهای ما به کشور آسیب نرساند و پیشرفت داشته باشیم.

مسوول شورای بسیج داروسازی گفت: در برهه ای از تاریخ هستیم که واقعا کشور پرچم اسلام و تشیع را بلند کرده و می توانیم تاریخ ساز باشیم تا در قرون آینده بدانند که جمهوری اسلامی چقدر موثر برای پیروزی اسلام و پیشرفت مردم شیعه و مسلمان جهان بوده است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: