یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۴ آذر ۱۳۹۳
568

سردار کاظمینی: اجر شهدای تفحص نزد خداوند از اجر شهدای دفاع مقدس کمتر نیست

not found

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: اجر شهدای تفحص نزد خداوند کمتر از شهدای دفاع مقدس نیست. بلکه بیشتر هم هست. بچه‌های تفحص کار ماندگاری انجام دادند. جانشان را فدا کردند تا دل خانواده شهدا را شاد کنند. به گزارش یاشهید، پنجمین یادواره شهدای تفحص لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله با عنوان “جستجوگران نور” عصر امروز ۱۲ […]

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: اجر شهدای تفحص نزد خداوند کمتر از شهدای دفاع مقدس نیست. بلکه بیشتر هم هست. بچه‌های تفحص کار ماندگاری انجام دادند. جانشان را فدا کردند تا دل خانواده شهدا را شاد کنند.

به گزارش یاشهید، پنجمین یادواره شهدای تفحص لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله با عنوان “جستجوگران نور” عصر امروز ۱۲ آذرماه ۹۳ در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد. این مراسم با حضور سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، سردار محمد کوثری، سردار سعید قاسمی، سردار همدانی، گلعلی بابایی، کوچک زاده و نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ و خانواده شهدای تفحص برگزار شد.

سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) در این مراسم با اشاره به شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: خداوند به شهدایمان به خصوص به شهدای مفقود عظمتی داد که بعد از آنکه همه ناامید به بازگشتشان بودیم پیکرهایشان پیدا شد. با خود گفتیم آیا می‌شود حرکتی انجام دهیم و شهدا را پیدا کنیم. آن هم در جاهایی با شرایطی سخت، در میدان‌های مین و کانال‌های آب گرفته جنوب؟ این دغدغه‌ی همه ما رزمندگان بعد از دفاع مقدس بود. اصلا امیدی به این کار نداشتیم نه کروکی دقیق و نه اطلاعات دقیقی از عملیات‌ها داشتیم و نه می‌دانستیم دشمن و بعثی‌ها چه برسر جنازه شهدایمان آورده‌اند.

وی افزود: در این شرایط گروهی خط شکن شدند گروهی که واقعا خواستند دل خانواده‌های مفقودالاثر را شاد کنند با امکانات اولیه و با مشقت و سختی وارد عمل شدند. هیچ کس فکر نمی‌کرد بچه‌ها عاشقانه به این کار توجه کنند. دو ماه بعد که به فکه رفتم دیدم چند جنازه پیدا شده است و آنجا احساس کردیم خداوند دریچه‌ای دیگر به رویمان باز می‌کند. با آمادن شهدا و پیدا شدن بدن‌هایشان حال و هوای دیگری را بعد از جنگ حس کردیم این‌ها همه خواست خدا بود.

سردار کاظمینی در ادامه تصریح کرد: شهدای تفحص ما چندین بار پشت هم به منطقه می‌رفتند گاهی برخی از آن‌ها آنقدر پشت سرهم اعزام می‌شدند که ما راضی نمی‌شدیم حکم‌هایشان را امضا کنیم به آنها بگویید حالا به خانواده سری بزنید و بعد برگردند. اما آنها می‌گفتند نمی‌توانیم زیرا احساس دین می‌کنیم. تشکیلات عظیمی که امروز در کشور به راه افتاده است از آنجا جرقه خورد و شاکریم که خداوند حال و هوای فضای کشورمان را با پیدا شدن شهدا در ۲۵ سال بعد از جنگ عوض کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به یادواره شهدای تفحص تهران گفت: یادواره شهدای تفحص لشگر ۲۷محمدرسول الله (ص) را با یادی از این شهدا برگزار می‌کنیم و باید بدانیم اجر شهدای تفحص نزد خداوند کمتر از شهدای دفاع مقدس نیست بلکه بیشتر هم هست. در هیچ جای دنیا وقایع جنگ اینگونه مانند دفاع مقدس ما به عرصه جهان نمایش داده نشده است. بچه‌های تفحص کار ماندگاری انجام دادند، جانشان را فدا کردند برای اینکه دل خانواده‌های شهدا را شاد کنند.

منبع : تسنیم

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: