یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۹ آذر ۱۳۹۳
1733

قائم مقام بنیاد شهید: گلزارهای شهدا تا پایان سال ساماندهی می شوند

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون 65 درصد گلزراهای شهدا در کشور ساماندهی شده و موارد باقیمانده تا پایان سال تکمیل می شود.   به گزارش یاشهید، محسن انصاری که به قزوین سفر کرده است، روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: بیش از 19 هزار گلزار شهدا در کشور […]

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون 65 درصد گلزراهای شهدا در کشور ساماندهی شده و موارد باقیمانده تا پایان سال تکمیل می شود.

 

به گزارش یاشهید، محسن انصاری که به قزوین سفر کرده است، روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: بیش از 19 هزار گلزار شهدا در کشور داریم که 222 هزار شهید در آنها آرمیده اند.

وی گلزار شهدای قزوین را در کشور نمونه دانست و اظهارکرد: البته سنگ مزار شهیدان باید ترمیم و از جنس خوب استفاده شود.

انصاری ادامه داد: برای اتمام مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی شهید رجایی قزوین نیازمند تامین اعتبار هستیم که امیدواریم با همکاری استانداری این پروژه بزودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی افزود: این طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت جذب اعتبارات لازم، در مدت زمان منطقی به اتمام می رسد و جامعه هدف بنیاد از امکانات آن بهره مند می شوند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره حل مشکل حالت اشتغال ایثارگران نیز گفت: با ارسال پرونده های ایثارگران به کمیسیون حالت اشتغال، مشکل آنان برطرف شده و دیگر دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.

انصاری افزود: اشتغال مهم ترین دغدغه ایثارگران و خانواده آنان است که اگر در این زمینه خود ایثارگران از حقوق خودشان اطلاع داشته باشند، می توانند این مشکل را از دستگاه های مربوطه پیگیری کنند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  سه شنبه در سفر به استان قزوین، ضمن بازدید از موزه شهدای این شهر، از نزدیک در جریان وضعیت ساماندهی مزار شهیدان قزوین قرار گرفت و با مسوولان در این خصوص به گفت و گو نشست.

انصاری در حاشیه بازدید از موزه شهدا گفت: موزه شهدای قزوین گنجینه ای از آثار رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده و بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این گنجینه ارزشمند و فرهنگ ایثار و شهادتی که توسط آنان خلق شد، می تواند مسیر هدایت نسل های آینده باشد.

انصاری اظهارکرد: قزوین زادگاه شهدای بزرگواری چون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری و سایر بزرگان بوده که بخشی از میراث معنوی و خاطرات آنان در این موزه جمع آوری شده است.

* اقتصاد مقاومتی تنها با اراده ملت محقق می شود

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اقتصاد مقاومتی، توسعه فرهنگی، انسجام ملی با همدلی و عزم ملت رشید ایران محقق می شود.

‘محسن انصاری’ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، افزود: با توجه به اینکه امروز آمریکا، اسراییل و کشورهای استکباری دارای راهبرد واحدی علیه انقلاب اسلامی هستند، مهمترین وظیفه ما، تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه فرهنگی، انسجام ملی، ایجاد همدلی بین مردم و مسوولین و امید دادن به آینده است.

وی اظهارکرد: امروز همانند گذشته، با یک جبهه شیطانی استکباری روبرو هستیم، ائتلافی که در طول این مدت به اشکال مختلف در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی بودند ولی به برکت وجود رهبری و خون شهدا توانسته ایم از آن عرصه ها پیروز بیرون بیاییم.

انصاری افزود: انتظار شهدا از ما این است که راهشان را شناخته و نگذاریم این مسیر تحریف، تخریب و فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه توصیه همه شهدا همان حفظ و ادامه راه و خط امام راحل است، افزود: وقتی شهدا در وصایای خود می نویسند که نگذارید امام تنها بماند، مقصودشان این است که در طول تاریخ رهبر و ولایت را تنها نگذاریم.

وی افزود: امروز دشمنان در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و نظامی وارد میدان شده اند و در بخش نظامی با تربیت گروهک های تکفیری و سلفی در صدد ناامن کردن کشورهای هدف و سرگرم کردن کشورهای اسلامی به مشکلات داخلی خود هستند تا حاشیه امنی برای اسراییل ایجاد کنند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: این توطئه دشمن از ابتدا هم توسط رهبر معظم انقلاب بر ملا شد و پیش بینی شده بود.

انصاری، تنها راه مقابله با دشمن را عمل به وصیت شهدا و فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و بر تداوم خط سرخ شهیدان تاکید کرد.

در پایان این مراسم، حکم نماینده ولی فقیه در بنیاد، معاون رییس جمهوری و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر انتصاب ‘غلامرضا حقایق پور’، به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، توسط قائم مقام بنیاد شهید به وی اهدا شد.

غلامرضا حقایق پور، پیش از این به عنوان رییس بنیاد شهید شهرستان های تاکستان و قزوین و همچنین در معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد استان مشغول به کار بود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: