یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۵ آذر ۱۳۹۳
1391

آیین بزرگداشت شهدای تفحص شهیدانˈعلیرضا شهبازیˈوˈ محمدرضا زمانی برگزار می شود

آیین بزرگداشت 2 تن از شهدای تفحص شهیدانˈعلیرضا شهبازیˈوˈ محمدرضا زمانیˈ عصر روز پنجشنبه در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.   به گزارش یاشهید، این مراسم بزرگداشت با حضور همرزمان شهید ان از کمیته تفحص مفقودین، خانواده شهید شهبازی، خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم شهید پرور تهران برپا […]

آیین بزرگداشت 2 تن از شهدای تفحص شهیدانˈعلیرضا شهبازیˈوˈ محمدرضا زمانیˈ عصر روز پنجشنبه در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

 

به گزارش یاشهید، این مراسم بزرگداشت با حضور همرزمان شهید ان از کمیته تفحص مفقودین، خانواده شهید شهبازی، خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم شهید پرور تهران برپا خواهد شد.

دراین مراسم سردار ‘سیروس صابری’ یکی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس در مورد شخصیت این شهید بزرگوار سخنرانی خواهد کرد و سپس مراسم با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جوار مزار شهید ادامه پیدا می کند.

شهید علیرضا شهبازی در سال 1355 به دنیا آمد او در سال 1378 دانشجوی دانشکده علوم و فنون پیاده شد ولی همچنان تمرینات ورزشی را ادامه می داد و در سال 1379 و 1380 به ترتیب موفق به دریافت کمربندهای 6و8 شد. او در تمام این سال ها فرزند انقلاب و جنگ بود و یاد شهدا و امام (ره) پیوسته حرف اول کتاب آرزوهایش بود. همیشه از مادر می خواست تا بعد از نماز برای شهادتش دعا کند.

شهید شهبازی تک فرزند خانواده و بزرگ شده محله نازی آباد بود و مانند خیلی از هم قطارانش از باطن پاکی برخوردار بود و کمتر از دو ماه از ازدواجش نمی گذشت که او نیز در بیست و ششم آذرماه 80 به همراه شهید زمانی به رفقایش پیوست.

شهید ‘محمدرضا زمانی’ متولد 57 و بزرگ شده منطقه اسلامشهر بود و در حالیکه 23 بهار بیشتر ندیده بود حین ماموریت تفحص شهدا در منطقه فکه و در حادثه انفجار مین به آرزوی دیرینه اش رسید و به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

این آیین قرار است به همت اداره فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و لشگر 27 محمد رسول الله (ص) برگزار شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: