یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۰ دی ۱۳۹۳
1482

پیکر سردار شهید حمید تقوی فر در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر سردار شهید «حمید تقوی فر» روز سه شنبه بر دوش مردم شهیدپرور اهواز تشییع و در گلزار شهدای بهشت آباد این شهر به خاک سپرده شد. به گزارش یاشهید، شهید تقوی فر مدافع حرم امامین عسکریین(ع) ششم دی ماه امسال در منطقه عمومی سامرا در 110کیلومتری شمال بغداد بر اثر تیراندازی عوامل تکفیری و جنایتکار داعش […]

پیکر سردار شهید «حمید تقوی فر» روز سه شنبه بر دوش مردم شهیدپرور اهواز تشییع و در گلزار شهدای بهشت آباد این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش یاشهید، شهید تقوی فر مدافع حرم امامین عسکریین(ع) ششم دی ماه امسال در منطقه عمومی سامرا در 110کیلومتری شمال بغداد بر اثر تیراندازی عوامل تکفیری و جنایتکار داعش به فیض شهادت نایل آمد.

مراسم تشییع این شهید عزیز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز آغاز شد.

حجت الاسلام مصلحی با تجلیل از شخصیت شهید تقوی فر گفت: این شهید مدافع حرم امامین عسکریین(ع) نقش مهمی در پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق علیه گروه تروریستی داعش داشت.

وی گروه تروریستی داعش را ساخته و پرداخته استکبار جهانی با هدف بدنام کردن اسلام و مقابله با خیزش و بیداری اسلامی توصیف کرد و گفت: شهیدانی همچون شهید تقوی فر با نثار سخاوتمندانه خون پاک خود افتخارات بزرگی برای اسلام و امت اسلامی خلق کردند.

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان این که گروه های تکفیری هیچ سنخیت و ارتباطی با اسلام و اهل تسنن ندارند، افزود: امروز چهره کریه گروه های تکفیری و داعش نمایان و موقعیت سیاسی و نظامی آنان بسیار متزلزل شده است.

صادق آهنگران نیز با مداحی و ذکر مصیبت امام حسین (ع) و تجلیل از شهید تقوی فر جلوه ای ویژه به این مراسم داد.

پس از آن پیکر شهید تقوی فر به محل حسینیه عاشقان ثارالله انتقال یافت و آیت الله موسوی جزایری در فضایی حزن انگیز بر پیکر این شهید نماز اقامه کرد.

بنا به این گزارش، تشییع پیکر شهید تقوی فر بر دوش مردم اهواز از حسینیه ثارالله آغاز و تا چهار راه زند ادامه یافت.

در این مراسم که قشرهای مختلف مردم، فرماندهان ارشد نظامی، استاندار خوزستان، خانواده های معظم شهدا، همرزمان، ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند مردم با سر دادن شعارهای حماسی و انقلابی از مقام شامخ سردار شهید تقوی فر تجلیل کردند.

سپس پیکر شهید تقوی فر به گلزار شهدای بهشت آباد اهواز انتقال و در کنار دیگر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

شهید تقوی فر از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.

این سردار بزرگ ایران و اسلام از اهالی کوت عبدالله و روستای «ابودبس» در جنوب اهواز بود.

پدر شهید تقوی فر در عملیات غرورآفرین خیبر در اسفند ماه 1362 و برادرش در عملیات والفجر هشت در بهمن ماه 1364به شرف شهادت نایل آمده بودند.

گروه تروریستی داعش روز دوشنبه (دیروز) در بیانیه ای مسوولیت به شهادت رساندن سردار حمید تقوی فر را برعهده گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: شهید تقوی فر در ماموریت مشاوره به ارتش و نیروهای داوطلب در عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه سامرا به شهادت رسید.

مراسم بزرگداشت شهید تقوی فر پنج شنبه این هفته (11 دی) در شهر هویزه برگزار می شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: