یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ دی ۱۳۹۳
1657

دیدار مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران تهران با اسقف ارامنه تهران

به مناسبت آغاز سال نو میلادی دکتر حمید علی صمیمی مدیر کل به همراه مدیر کل امور ایثارگران انرژی اتمی آقای صادق لو و آقای ربرت بیگلریان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور باحضوردر کلیسای سرگیس با سیبوه سرکیسیان اسقف ارامنه تهران دیدارکردند. به گزارش یاشهید ، اسقف سرکیسیان  ضمن خیر مقدم گفت : در […]

به مناسبت آغاز سال نو میلادی دکتر حمید علی صمیمی مدیر کل به همراه مدیر کل امور ایثارگران انرژی اتمی آقای صادق لو و آقای ربرت بیگلریان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور باحضوردر کلیسای سرگیس با سیبوه سرکیسیان اسقف ارامنه تهران دیدارکردند.

به گزارش یاشهید ، اسقف سرکیسیان  ضمن خیر مقدم گفت : در منطقه با وجود ناآرامی ها و جنگ و خون ریزی بسیار خرسندیم که در جمهوری اسلامی ایران در کنار برادران مسلمان در صلح و آرامش زندگی می کنیم،من حضور شما را در اولین  روز سال جدید میلادی به عنوان نماد و نشانه ای از همکاری و همدلی نه فقط برای عید بلکه برای پیام دوستی در نظر می گیرم و برای صلح و توسعه و رشد کشور عزیزمان ایران دعا می کنیم .

دکتر صمیمی ضمن تشکر و تبریک سال نو مسیحی گفت: ،همان طور که استحضار دارید در کشورعزیزمان ایران تمام اقلیت های دینی در کنار یکدیگر زندگی میکنند و همه ما از ادیان الهی هستیم و فضایی پر از مهر و محبت و صمیمیت و رعایت اخلاقی  نیکو و پسندیده که خداوند قرار داده می توانیم زندگی کنیم و مصداق بزرگ آن جنگ تحمیلی بود که از اقوام ارامنه نیز شهدای و جانبازان و آزادگان تقدیم انقلاب و میهن کردند و آمیزه های حضرت مسیح(ع) است که توسط حضرت محمد(ص) پیام های اخلاقی و الهی به ما انتقال داده شده و ما هم وظیفه خود میدانیم که آمیزه های حضرت مسیح(ع) را در زندگی خود رعایت کنیم.

اسقف سرکسیان ضمن قدرانی و همدلی گفت:دوستی ایرانیان و ارامنه به قبل از اسلام برمیگردد و گفت ما برای شهدایمان ارج والایی قایل هستیم زیرا شهید نماد و سمبل وطن است و این نشان دهنده آن است کسی که شهید می شود برای بالاترین ارزش انسانی جانش را می دهد و من به خانواده شهدا میگویم شما باید خودتان را خوشبخت احساس کنید زیرا فرزندان شما برای وطن شهید شده اند.

دکتر صمیمی ضمن ابراز خرسندی گفت: ما هم چندی است کار ثبت آثار شهدای ارامنه را در قالب تاریخ شفاهی با کمک شورای خلیفه گری شروع کردیم.

در ادامه صادق لو مدیر کل امور ایثارگران سازمان انرژی اتمی از طرف دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیام تبریک سال نو مسیحی را به ایشان اعلام داشت و گفت: ما سالهاست پیام های حقانیت خودمان را در صلح آمیز بودن انرژی هسته ای به دنیا اعلام کردیم و دنیا به این نتیجه رسیده که انرژی هسته ای حق مسلم ماست و مابطور صلح آمیز ازآن استفاده می کنیم .

در ادامه پدر شهید علیرضا افشار به نمایندگی از خانواده شهدا میلاد مسیح را به اسقف و همه مسیحیان ایران تبریک گفت و خواهان سلامتی همه مسیحیان شد.

دراین دیدار صفائی معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی ،صدوقی معاون تعاون و امور اجتماعی و شه روش قائم مقام پیشین تهران بزرگ مدیرکل را همراهی کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: