یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۲ دی ۱۳۹۳
1372

۱۲۰۰ شهید ورزشکار در کشور شناسایی شدند

مشاور وزیر ورزش با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰۰ شهید ورزشکار شناسایی شده و وصیت نامه‌های آنها در کتابی جمع آوری شده، گفت: این کتاب در یادواره‌ای که همزمان با روز شهید برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد. به گزارش یاشهید، محمد خرم، مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران  گفت: وزارت ورزش و جوانان در […]

مشاور وزیر ورزش با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰۰ شهید ورزشکار شناسایی شده و وصیت نامه‌های آنها در کتابی جمع آوری شده، گفت: این کتاب در یادواره‌ای که همزمان با روز شهید برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد.

به گزارش یاشهید، محمد خرم، مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران  گفت: وزارت ورزش و جوانان در امور فرهنگی، ترویجی، ورزشی و اردویی فعالیت های بسیار خوبی را برای جامعه شاهد و ایثارگر تحت پوشش خود انجام داده است  که از جمله این فعالیت ها می توان به برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، تشکیل تیم های ورزشی در رشته های دارت، فوتبال، تیراندازی و کوهنوردی و برگزاری اردوهای تدارکاتی برای تیم های ورزشی اشاره کرد.

وی با بیان این مطلب که در سال جاری، تعدادی از فرزندان شهدا و جانبازان در ادارات کل ستادی وزارت ورزش و جوانان جذب و مشغول به کار شده اند، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت فرزندان شهدا و ایثارگران و پیگیری اعمال 25 درصد سهمیه استخدامی شاهد و ایثارگر در دستگاه های وابسته به این وزارتخانه از جمله کارهایی است که با جدیت تمام در اداره امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان پیگیری می شود.

خرم افزود: دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران وزارت ورزش و جوانان با حضور گودرزی، وزیر ورزش و مسوولان این وزارتخانه، دیدار با جانبازان مشغول به خدمت در ادارات وزارت ورزش و جوانان، دیدار با جانبازان بستری در بیمارستان، دیدار با خبرنگاران جامعه شاهد و ایثارگر که در حوزه ورزش فعالیت می کنند و رسیدگی به مشکلات و نیازهای مطرح از سوی آنها در این دیدارها از جمله کارهایی است که در این وزارتخانه انجام می شود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران گفت: بر اساس ماده 72 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران می توانند از تمام امکانات ورزشی و رفاهی این وزارتخانه با حداقل 50 درصد تخفیف استفاده کنند.

خرم با اشاره به آغاز برگزاری یادواره کارکنان شهید وزارت ورزش و جوانان و ورزشکاران شهید به صورت دوره ای در سطح کشور، ادامه داد: نقطه پایانی برگزاری این یادواره ها روز 22 اسفند مصادف با روز شهید و با حضور خانواده شهدای وزارت ورزش و جوانان و شهدای ورزشکار، وزیر ورزش و جوانان و مسوولان این وزارتخانه خواهد بود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 200 شهید ورزشکار در سطح کشور شناسایی شده اند که وصیت نامه این شهدای گرانقدر توسط وزارت ورزش و جوانان جمع آوری شده و به زودی در قالب کتاب چاپ خواهد شد. اداره ایثارگران وزارت ورزش و جوانان نیز در صدد است همزمان با برگزاری یادواره روز 22 اسفند از این کتاب رونمایی کند.

وی افزود: پیگیری تصدیق پست همترازی جانبازان بر اساس تبصره 3 ماده 9 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، پیگیری ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مورد تعلق 25 درصد فوق العاده ایثارگری به خانواده های شاهد، جانبازان و ایثارگران، پیگیری بند (ج) ماده 44 برنامه پنجم توسعه کشور درباره تخصیص اعتبارات فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برای امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله کارهایی است که توسط امور ایثارگران این وزارتخانه در حال انجام است.

خرم گفت: بر اساس تبصره 2 ذیل ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تشکل ها و سازمان های غیر دولتی فرهنگی، هنری، پژوهشی و ورزشی که در راستای ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت فعالیت می کنند می توانند از کمک های مالی وزارتخانه استفاده کنند. وزارت ورزش و جوانان نیز به منظور گسترش تشکل های فعال در این حوزه در صدد همکاری و همراهی هرچه بیشتر با این تشکل ها است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران اظهار داشت: طی مکاتباتی که با کمیته ملی المپیک انجام شده است، ورزشکارانی که با فعالیت و سخنان خود در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشته اند شناسایی و تشویق شده و به عنوان الگویی برای جوانان و جامعه ورزشی کشور معرفی خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان در ستاد دهه فجر فعالیت چشم گیری دارد که طی برنامه ریزی های انجام شده در این وزارت، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری جشن های ویژه دهه فجر با همکاری ایثارگران وزارت ورزش و جوانان و اهدای کتاب های امام خمینی (ره) به ایثارگران از جمله برنامه های ویژه ایام الله دهه فجر به حساب می آیند

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: