یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۳ دی ۱۳۹۳
1359

با فعالیت اقتصادی گروه‌ها و تشکل‌های ایثارگری موافق نیستم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با اعضای شورای مرکزی «جمعیت یادگاران اسوه‌های ایثار» گفت: ما چندان با فعالیت اقتصادی گروه ها و تشکل های ایثارگری موافق نیستیم. به گزارش یاشهید، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با اعضای شورای مرکزی […]

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با اعضای شورای مرکزی «جمعیت یادگاران اسوه‌های ایثار» گفت: ما چندان با فعالیت اقتصادی گروه ها و تشکل های ایثارگری موافق نیستیم.

به گزارش یاشهید، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با اعضای شورای مرکزی «جمعیت یادگاران اسوه های ایثار» گفت: یکی از ایده های اصلی ما از ابتدا، ساماندهی تشکل های ایثارگر در مسیر تکامل بنیاد بوده است.

وی ضمن بیان این مطب که تشکل های شاهد و ایثارگر باید اتاق فکر بنیاد باشند، افزود: در این راستا مرکز دانش پژوهان و مرکز تشکل ها را ادغام کردیم، جریان های موازی، هماهنگ و کنترل شدند تا نیروها و تلاش ها به هدر نروند، این مرکز جان تازه ای گرفت و گام های خوبی هم در مسیر اهداف مشخص شده برداشته شد؛ هرچند برای نیل به اهداف اصلی، هنوز به گام های بلندتری نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: ما معتقدیم تشکل های ایثارگری باید بیشتر از همه به فعالیت های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند ضمن اینکه به فعالیت های فرهنگی درون تشکلی خود توجه کنند و در سازمانی که در آن هستند نیز به فعالیت فرهنگی بپردازند. مثل بنیاد که در جامعه هدف و در همه جامعه مسئولیت فرهنگ سازی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطر نشان کرد: اگر بعد از هزار و ۴۰۰ سال مذهب تشیع در کشور ما استوار است، از برکت خون شهداست. چرا که حیات ما به فرهنگ ایثار و شهادت وابسته است و اگر می خواهیم این نظام بماند و خون شهدا و ایثارگری ایثارگران حفظ شود، تنها راهش نشر این فرهنگ است.

وی افزود: ما چندان با فعالیت اقتصادی گروه ها و تشکل های ایثارگری موافق نیستیم اما شاید موقعیت شغلی اعضای تشکل شما که همانا سیستم بانکی است اینگونه ایجاب کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هدف ما در وهله اول تأمین تشکل ها و گروه های ایثارگری است تا به سازمان های خود محتاج نباشند البته با توجه به شرایط موجود اقتصادی کشور و مشکل بودجه باید سازمان ها به تأمین بودجه فعالیت تشکل ها متمایل شوند.

معاون رییس جمهور درمورد نحوه عملکرد دفاتر ایثار در سازمان ها نیز توضیح داد: مطابق با اساسنامه، رییس دستگاه ها هستنند که مدیران دفاتر ایثار را در سازمان های خود انتخاب و به ما معرفی می کنند اما این مسئله به نظر ما نقص است و درصدد هستیم تأیید بنیاد را هم به عنوان شرط لازم به اساسنامه اضافه کنیم.

گفتنی است، در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات جمعیت یادگاران اسوه های ایثار توسط مهرداد صناعی دبیرکل این جمعیت ارائه شد. همچنین طرح ایجاد مرکز مشاوره حقوقی-اقتصادی نیز یکی از طرح های ارائه شده در این نشست بود که به دستور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، به معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد ارجاع داده شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: