یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۱ بهمن ۱۳۹۳
1544

رونمایی از یادمان جدیدجایگاه جلوس امام خمینی(ره) درگلزار شهدا

یادمان جدید جایگاه جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بهشت زهرا(س)دیروز در آستانه دهه فجر رونمایی شد. به گزارش یاشهید ، مهندس مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم در سخنانی با اشاره به نقش بی بدیل رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ما هر چه داریم، از امام […]

یادمان جدید جایگاه جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بهشت زهرا(س)دیروز در آستانه دهه فجر رونمایی شد.

به گزارش یاشهید ، مهندس مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم در سخنانی با اشاره به نقش بی بدیل رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ما هر چه داریم، از امام راحل است و در حقیقت ایشان با رهبری بی بدیل‌شان، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی افزود: یادمان جدید جلوس امام راحل در مکانی رونمایی می‌شود که قطب فرهنگی پایتخت ایران اسلامی و مدفن ۳۰ هزار شهید گلگون کفن و ۴۰۰۰ شهید گمنام است تا شهروندان و نسل‌های آینده از آن به عنوان مکانی فرهنگی و تاریخ ساز استفاده کنند. محسن صباغ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران هم در سخنانی با تشکر از اقدامات مجموعه شهرداری تهران به ویژه شهردار تهران در برگزاری مراسم‌های دهه فجر، از ساخت یادمان جدید جایگاه جلوس به عنوان کاری ارزشمند یاد کرد.

جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره این یادمان گفت: برای طراحی یادمان جایگاه جلوس امام راحل، در فراخوانی از هنرمندان خواسته شد تا با هدف ثبت یکی از ماندگارترین جلوه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و برگی از تاریخ معاصر کشورمان، جایگاه جلوس و سخنرانی الهام بخش امام(ره) را در جوار مزار شهدا، در بهشت زهرا (س) طراحی و اجرا کنند که از بین آثار رسیده، دو اثر و در نهایت یکی از آثار که با موضوع جایگاه جلوس طراحی شده بود، انتخاب شد.

به گفته وی، این یادمان ازجنس بتن، فلز و سفال به طول ۷ و ارتفاع ۳ متر ساخته شده است.

همچنین به مناسبت ۱۲ بهمن ، همزمان با ورود پربرکت و تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به کشور، یگان موتور سواران نیروهای مسلح رژه می‌روند.

یگان موتور سواران نیروهای مسلح رژه خود را از فرودگاه مهرآباد آغاز می‌کند و سپس در مرقد مطهر به ساحت مقدس ایشان ادای احترام کرده و با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت می‌کند.

1 2 3 4 6 7 8

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: