یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۸ بهمن ۱۳۹۳
1622

گرامیداشت شهید تفحص حاج علی محمودوند برگزار می گردد

مراسم گرامیداشت شهید تفحص حاج علی محمودوند با حضور جمعی از همرزمان شهید و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران روز پنج شنبه 30 بهمن ماه در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می گردد . به گزارش یاشهید ، مراسم گرامیداشت شهید تفحص حاج علی محمودوند روز پنج شنبه 30 بهن ماه ساعت […]

مراسم گرامیداشت شهید تفحص حاج علی محمودوند با حضور جمعی از همرزمان شهید و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران روز پنج شنبه 30 بهمن ماه در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می گردد .

به گزارش یاشهید ، مراسم گرامیداشت شهید تفحص حاج علی محمودوند روز پنج شنبه 30 بهن ماه ساعت 15 با حضور جمعی از همرزمان شهید و خانواده های معظم شهدا و با قرائت زیارت عاشورا و بیان خاطرات توسط تنی چند از همرزمان شهید بر سر مزارش در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می گردد.

این مراسم به همت خانه شهید وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و لشکر 27 محمد رسول الله (ص) برگزار می گردد.

علی (امیر) در سال 1343 در روز هفدهم صفر ماه قمری در تهران پا بر خاک نهاد، تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد، با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت بسیج مسجد درآمد و با شوری وصف‌ناشدنی به فعالیت مذهبی پرداخت، تابستان سال 1361 همزمان با شروع عملیات رمضان در هفده سالگی به جبهه رفت و کارش را در گردان تخریب لشگر 27 محمدرسول‌الله (ص) آغاز نمود، در عملیات والفجر مقدماتی همران گردان حنظله به منطقه فکه رفت و از ناحیه دست مجروح شد. در عملیات والفجر 8 برای همیشه پایش را از دست داد و با وجود 70 درصد جانبازی (شیمیایی، موجی، قطع پا و 25 ساچمه در دست) باز هم از میهن اسلامی دفاع نمود، او در سال 1367 با دوشیزه‌ای پارسا ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد، علی به علت علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی به عضویت نهاد مقدس سپاه درآمد و توانست با تلاش بسیار مدرک دیپلم خود را دریافت نماید. محمودوند در سال 1371 بعد از شهادت سیدعلی موسوی به یاری برادران گروه تفحص شتافت و 8 سال در میان خاکهای تفتیده جنوب برای یافتن پیکر شهداء تلاش نمود، به طوریکه دو مرتبه پای مصنوعی خود را بر اثر کار زیاد از دست داد، فرمانده دلیر گروه تفحص لشگر27 محمدرسول‌الله (ص) سرانجام در تاریخ 22 بهمن ماه 1379 در منطقه فکه بر اثر انفجار مین در جرگه شاهدان قرار گرفت، پیکر پاک این شهید والامقام در قطعه 27 بهشت‌زهرا طبق وصیت او به خاک سپردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: