یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۴ اسفند ۱۳۹۳
1590

سی و یکمین سالگرد شهادت باباعطا

صبح آدینه این هفته هشتم اسفندماه مصادف با فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سیدعطااله میرمحمدی (باباعطا) و شهیدان اکبرعباسی ، محمدرضا خدیور و شهید علی حیدری مراسمی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از همرزمانش در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می گردد. به گزارش یاشهید ، صبح آدینه […]

صبح آدینه این هفته هشتم اسفندماه مصادف با فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سیدعطااله میرمحمدی (باباعطا) و شهیدان اکبرعباسی ، محمدرضا خدیور و شهید علی حیدری مراسمی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از همرزمانش در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می گردد.

به گزارش یاشهید ، صبح آدینه این هفته هشتم اسفندماه مراسم بزرگداشت سی و یکیمن سالگرد شهادت شهید سیدعطااله میرمحمدی و شهیدان عباسی ، خدیور و علی حیدری با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت و بیان خاطرات توسط خواهر شهید محمدرضا خدیور و برادر شهید علی حیدری در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار میگردد. در پایان این مراسم مزار این شهدا توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلباران خواهد شد.

پاسدار رشید شهید سید عطاء ا… میرمحمدی ( دومین شهید خانواده ) در 22 بهمن سال 1332 در تهران‌ بدنیا‌آمد. او كه در خانواده ای مذهبی زندگی را آغاز نموده بود تحصیلات‌ خود را در جنوبی ترین منطقه تهران شروع كرد و تا سال سوم متوسطه را در رشته ریاضی فیزیك تحصیل نمود و بعد از انجام خدمت سربازی با تشكیل خانواده زندگی را ادامه داد و در سال 1355 هنگام متولد شدن اولین فرزندش ، همسر گرامیش از دنیا رفت . در همان زمان در قم به علت فعالیت های سیاسی دستگیر شد و سپس پس از مدتی آزاد شد و در سال 1358 ازدواج مجدد كردند.ایشان در همان سال به خیل پاسداران سپاه پاسداران پیوست ودر سال 1360 خداوند فرزند دومشان را به ایشان عنایت فرمود،ایشان در همان سال فعالیت های خود را در مسجد جامع در قالب بسیج آغاز کرد و در بین بسیجیان از محبوبیت خاصی برخوردار بود واثر گذاری وی زبان زد خاص و عام بود وبعد از مدتی خدمت در سپاه‌ حركت‌ خود را به مسلخ عشق یعنی صحنه های نبرد حق علیه باطل آغاز نمود و با بچه های بسیجی مسجد در اعزام های مختلف در مناطق جنگی حضور پیدا کرد وسپس در عملیات‌ خیبر در منطقه عمومی جزایر مجنون در لشکر 10 سید الشهدا در واحد ادوات کنار همرزمان مسجدی خود در تاریخ هفتم اسفندماه از ناحیه سر و صورت مورد اصابت تركش قرار گرفته و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

از این شهید گرانقدر دو یادگار بجای مانده كه زینب وار یاد پدر را زنده نگه داشته اند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: