یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ اسفند ۱۳۹۳
1201

21 اسفند؛ مراسم تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا در سراسر کشور

 قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از برنامه‌های ویژه روز شهید عصر پنجشنبه، ۲۱ اسفند، است که قرار است مراسم رسمی تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا در سراسر کشور طی مراسمی خاص و با همکاری نهادهای مختلف انجام شود. به گزارش یاشهید ، سردار محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، در […]

 قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از برنامه‌های ویژه روز شهید عصر پنجشنبه، ۲۱ اسفند، است که قرار است مراسم رسمی تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا در سراسر کشور طی مراسمی خاص و با همکاری نهادهای مختلف انجام شود.

به گزارش یاشهید ، سردار محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، در جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: در مردادماه سال 83 شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 22 اسفند را روز شهید نام‌گذاری کرد اما تا سال قبل مراسم خاصی برای این روز برگزار نمی‌شد و مناسبتی تقویمی بود. با دستور حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی سال قبل برای نخستین بار مراسم این روز برگزار شد که بر اساس نظرسنجی‌ها میزان آشنایی مردم درباره روز شهید پس از برگزاری مراسم این روز، از یک درصد به 17 درصد افزایش یافت. امیدواریم این روند افزایش داشته باشد و شناخت مردم از این روز بیشتر و بیشتر شود و این روز وارد اذهان مردم شود.

وی با ذکر این نکته که در مراسم این روز هیچ آمار و بیلان کاری درباره عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه نخواهد شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که ما هر پیشرفتی داریم به‌واسطه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است. خوشبختانه این فرهنگ امروز در جامعه ما جاری است و نشانه آن جریان مقاومت در منطقه است. اگر در سال‌های گذشته فرهنگ ایثار و شهادت در مرزهای جغرافیایی ما تعریف می‌شد، امروز این فرهنگ در مرزهای اعتقادی ما در جریان است. اگر امروز شهید را بشناسیم و هدف او را دریابیم به همه‌چیز دست‌یافته‌ایم و همین کافی است.

سردار انصاری بنیاد شهید و امور ایثارگران را تنها دستگاه برگزار کننده روز شهید ندانست و گفت: بنیاد در واقع دبیرخانه و هماهنگ‌کننده این روز است. من توصیه می‌کنم به‌مناسبت روز شهید، در هر وزارتخانه‌ای از والدین و همسران شهدا دعوت شود تا در شورای اداری آن وزارتخانه مورد تقدیر قرار بگیرند و اخبار آن منعکس شود تا جریان بسیار خوبی در این زمینه شکل بگیرد. ما باید فضا را با یاد شهید و شهدا مزین کنیم.

وی افزود: در ابتدای هفته آینده برنامه‌های روز شهید و ایام منتهی به آن را اعلام می‌کنیم. یکی از برنامه‌های ویژه ما مربوط به عصر پنجشنبه 21 اسفند است که قرار است مراسم رسمی تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا در سراسر کشور طی مراسمی خاص و با همکاری نهادهای مختلف انجام شود.

قائم‌مقام بنیاد بر لزوم دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: این اقدام از سالهای دور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی استمرار داشته و توسط شخص رئیس‌جمهوری هم به‌صورت مرتب انجام می‌شود و فضای خوبی را در کشور ایجاد کرده است. دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تکریم شهدا و تداوم انقلاب اسلامی است.

سردار محسن انصاری با بیان اینکه در اولین جلسه سال آینده شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران به ارائه اقدامات بنیاد در سال جاری خواهد پرداخت، گفت: با این حال می‌توان از پرداخت معوقات ایثارگران، اجرایی شدن درصد زیادی از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، حل مشکل بیمه ایثارگران، بحث رویکردهای توسعه منابع انسانی و جانشین پروری در بنیاد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و 14 کنگره ملی و اجرای گسترده طرح سپاس به‌عنوان اقدامات بسیار مهم بنیاد در سال 93 اشاره کرد.

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن مؤذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اینکه برای مراسم بزرگداشت روز شهید برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده است، گفت: در مورد روز شهید فضای بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است و دستورالعمل‌های لازم را به تمام استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: