یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ اسفند ۱۳۹۳
1583

مراسم اولین سالگرد تدفین شهید صبوری مشهور به “گمنام 61” برگزار می‌شود

پیکر شهید صبوری در جریان خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه 1389 در این محل آرام گرفته بود و هویت این شهید بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری با آزمایش DNA شناسایی شد. به گزارش یاشهید ، مراسم یادبود اولین سالگرد تدفین جاویدالاثر “شهید بهروز صبوری” روز چهارشنبه مصادف با […]

پیکر شهید صبوری در جریان خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه 1389 در این محل آرام گرفته بود و هویت این شهید بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری با آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم یادبود اولین سالگرد تدفین جاویدالاثر “شهید بهروز صبوری” روز چهارشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در  بقعه امام زاده حسن(ع) تهران (سه راه آذری) برگزار می‌شود.

در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد، حجت الاسلام شیخ رضا زنگنه سخنرانی خواهد کرد و سیدحیدر موسوی نیز به مرثیه‌ثرایی ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه رهرا(س) خواهد پرداخت.

گفتنی است پیکر “شهید بهروز صبوری” بعد از 31 سال شناسایی و در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سال 92 در زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید بهروز صبوری 31 سال پیش در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه سومار در حالی که 17 سال بیشتر نداشت به شهادت رسید و پیکر او به دلیل شرایط عملیات در منطقه ماند.

مادر شهید صبوری که سالها منتظر شنیدن خبری از فرزندش بود، مانند دیگر مادران انتظار به دنبال عزیزش می‌گشت او حتی چندین بار به منطقه سومار و محل شهادت پسرش می‌رود تا بلکه نشانی از او پیدا کند تا اینکه پنج‌شنبه 8 اسفند ماه 92 طبق اعلام معراج شهدای مرکز و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر احراز هویت شهید بهروز صبوری اعلام شد.

پیکر شهید صبوری در جریان خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه 1389 در این محل آرام گرفته بود و هویت این شهید بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری با آزمایش DNA شناسایی شد.

شناسایی شهید صبوری مشهور به “گمنام 61” بدین شرح بوده که نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک اطلاعات ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود، تطابق پیدا کرد و هویت وی مشخص شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: