یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۳ فروردین ۱۳۹۴
1958

بزرگداشت 7 هزار و دویست شهیده کل کشور / ملیحه حکمت: انتظار ما این است خون شهدا پایمال نشوند

آئین بزرگداشت7هزار و دویست بانوی شهیده کشور و 700 شهیده‌ی آرمیده در بهشت زهرای تهران با حضور حجت الاسلام دعائی، حمید علی صمیمی، محمد ودود حیدری حجت الاسلام امرودی و معصومه آباد در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، آئین بزرگداشت7هزار و دویست بانوی شهیده کشور و 700 شهیده‌ی  آرمیده در […]

آئین بزرگداشت7هزار و دویست بانوی شهیده کشور و 700 شهیده‌ی آرمیده در بهشت زهرای تهران با حضور حجت الاسلام دعائی، حمید علی صمیمی، محمد ودود حیدری حجت الاسلام امرودی و معصومه آباد در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، آئین بزرگداشت7هزار و دویست بانوی شهیده کشور و 700 شهیده‌ی  آرمیده در بهشت زهرای تهران با حضور حجت الاسلام دعائی، حمید علی صمیمی، محمد ودود حیدری حجت الاسلام امرودی و معصومه آباد در مهدیه شهدای بهضت زهرای تهران برگزار شد.
صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اعلام اینکه  7هزارو 200 شهید زن در کل کشور وجود دارند که 700 تن از آنان در بهشت زهرای تهران آرمیده اند گفت: این روز به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) به منظور تجلیل از همسران و مادران شهدا انتخاب شد.
ملیحه حکت همسر شهید بابایی نیز به درخواست حاضران چند دقیقه‌ای به سخنرانی پرداخت.
وی با تبریک روز ولادت حضرت زهرا (س) که از معجزات تاریخ هستند، گفت: مقام زن آنقدر بزرگ است که سومین سوره قرآن به نام وی نامگذاری شده و در 10 سوره دیگر قران نیز از زنان صحبت به میان آمده است. زنان انسان ساز اگر از کشور ایران گرفته شوند، شکست بزرگی خواهیم داشت. این زنان، مردان بزرگی را تربیت می کنند و شجاعانه می پرورانند.
همسر شهید بابایی، با اشاره به فضائل اخلاقی حضرت زهرا (س) تصریح کرد: فضائل الهی حضرت زهرا (س) هم طراز فضائل رسول الله است. زیرا ایشان از اعماق وجود حضرت رسول را قبول داشتند و پذیرفته بودند. انقدر ایشان صادق و مودب بودند که همگان مجذوب وی می شدند.
ملیحه حکمت هشت ویژگی حضرت زهرا را در زندگی با امیر المومنین برشمرد و افزود: این فضائل شامل بصیرت، بینش، ساده زیستی، آراستگی ظاهری، احترام به شخصیت همسر، اخلاق خوش، همراهی در صحنه های گوناگون، ایثار و مهرورزی و بردباری و پایداری  در زمان زندگی مشترک با حضرت علی (ع) نمود داشت.
همسر شهید بابایی خطاب به همسران و مادران شهدای حاضر در مراسم گفت: من و شما روزهای بسیاری را سپری کرده ایم تا فرزندانمان را صحیح و سالم تحویل جامعه دهیم. فرزندان من در زمان شهادت پدر کوچک بودند وامروز بزرگ شده اند. 29 سال از آن زمان می گذرد. این روزها و شب ها به راحتی سپری نشده است. انتظار ما از مدیران و مسئولین دولت این است که خون شهدا پایمال نشود.
در بخش بعدی مراسم ودود حیدری مسئول بسیج دانشجویی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تنها الگوی زنان عالم نیست، بلکه بزرگ مردان عالم با نگاه به این بزرگوار راه را پیدا کرده اند، گفت: مصداق عینی این امر امام خمینی (ره) است که امروز میلاد او نیز است.
ودود حیدری افزود: حضرت زهرا (س) وجود ارزشمندی دارد و به گفته مقام معظم رهبری محور وحدت در جامعه اسلامی است. دانشجوی خواهر اهل تسننی می گفت: به لحاظ سندی و تاریخی جسارت به حضرت زهرا (س) نشده است. وگرنه ما از اولین منع کنندگان ظالمین حضرت بودیم.
وی خاطر نشان کرد: نه تنها آمار شهدای زن کل کشور، بلکه تمامی شهدا مرهون زحمات زنان بزرگواری است که متاثر از حضرت زهرا (س) این چنین حماسه آفریدند.
در بخشی از مراسم، از جانباز زن 70 درصد دفاع مقدس و فاطمه امن الهی همسر و مادر 6 شهید تجلیل شد.
در پایان مراسم نیز همسران و مادران شهدا به همراه مسئولین در مزار یادبود شهیده ناهید فاتحی کرجو حاضر شدند و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای زن کشور را گرامی داشتند.
همچنین به یاد 700 بانوی شهیده‌ی گلزار شهدای تهران، 700 کبوتر نیز به پرواز در آمد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: