یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۶ تیر ۱۳۹۳
868

رییسی:شب قدر ، شب امید ، شب تصمیم گیری و شب آمرزش گناهان است

به گزارش یاشهید به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی به مناسبت فرارسیدن 19 رمضان که مصادف با اولین شب از لیالی قدر است در قطعه شهدای گلزار بهشت زهرا (س) اظهارداشت: مومنین و روزه داران باید در این شب دچار غفلت نشوند چراکه این شب به خدا خیلی نزدیک هستند […]

به گزارش یاشهید به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی به مناسبت فرارسیدن 19 رمضان که مصادف با اولین شب از لیالی قدر است در قطعه شهدای گلزار بهشت زهرا (س) اظهارداشت: مومنین و روزه داران باید در این شب دچار غفلت نشوند چراکه این شب به خدا خیلی نزدیک هستند و هرآنچه از پروردگار طلب کنند به استجابت خواهد رسید.

وی افزود: کسی حق ندارد در این شب با عظمت، ناامید و دست خالی از سر سفره باری تعالی دست خالی بازگردد و باید درست تصمیم گرفت و از معاصی و گناهان دست برداشت و تا وقت است نسبت به جبران کارهایی که حق الناس و حق الله را پایمال شده، برگشت و توبه کرد.

رییسی تصریح کرد: پشیمانی و نادم بودن یکی دیگر از شروط پذیرش دعاها در نزد خداوند در این شب می باشد و برای این منظور رمز ورودی در امشب قدر نهاده شده و آن یک یا حسین (ع) است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: لذتی که امشب برای مومنین خواهد داشت بسیار دل چسب و گوارا و از طرفی ماندگار است و اما کسانی که نسبت به درک این شب دچار غفلت شدن ، تا سالی دیگر در حسرت آن خواهند ماند چرا که در پی لذت آنی و زود گذر بودند.

وی عنوان داشت: شهوت، حب جاه و ثروت و مال اندوزی جمله از لذایذ زودگذر و موقت دنیوی است و باید در این شب ها از خداوند بخواهیم که اسامی ما را در طومار سعیدان، کسانی که به مانند شهیدان از لذایذ موقت زندگی دست کشیده و به دنبال لذت های ماندگار که همانا جان خویش را در راه حق فدا کردند، قرار دهد.

رییسی گفت: در شب 19 ماه رمضان پرونده مومنین و روزه داران به دست حضرت ولی عصر (عج) سپرده می شود و در شب 21 این ماه با عظمت مقدرات اسناها قطعی شده و در شب 23 رمضان به دست با کفایت حجت ابن الحسن (عج) امضا خواهد شد.

وی افزود: این یک فرآیند است که خداوند برای تمامی انسانها مقرر فرموده اند و همچنانکه ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است ، این سه شب به طور ویژه از سوی باری تعالی برای پذیرایی از بندگان در نظر گرفته شده و جلوه ملکی بندگان ملکوتی خواهد شد.

معاون قوه قضاییه وجود مبارک حضرت علی (ع) ، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را نمونه بارز این چنین بندگان پاک و مطهر برشمرد و افزود: حقیقت درک وجود باری تعالی در وجود حضرت فاطمه (س) موجب بوجود آمدن کوثر شد که تا به امروز و ابد این چشمه سرشار از معرفت الهی ادامه خواهد داشت.

رییسی یادآور شد در شب قدر کاملترین اتفاق برای کاملترین انسان رخ داد و در این شب خداوند به قدری به بنده خویش نزدیک شد که در احادیث آمده است که از رگ گردن به خود انسان نزدیک تر است و از خداوند بخواهیم که ما را در رسیدن به حقیقت خویش یاری و از شرشیاطین و بدخواهان محافظت کند.

همچنین پیش از سخنرانی معاون اول رییس قوه قضاییه، دعای جوشن کبیر برای شرکت کنندگان در این مراسم پرفیض قرائت شد و پس از پایان سخنان حجت الاسلام رییسی ، حاضران با به سرگرفتن قرآن ، دعا و مناجات خاصه شب 19 ماه رمضان را بجای آوردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: