یـا شـهـیـد
۰۸ تیر ۱۳۹۶
1189

بزرگداشت شهید بهشتی و یاران باوفایش در گلزار شهدای تهران برگزار گردید

مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و 72 تن از یاران شهیدش در گلزار شهدای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، عصر امروز پنج شنبه 8 تیرماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش مراسم قرائت زیارت عاشورا توسط حاج سیدمحمد محمودی و با حضور خانواده های […]

مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و 72 تن از یاران شهیدش در گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، عصر امروز پنج شنبه 8 تیرماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش مراسم قرائت زیارت عاشورا توسط حاج سیدمحمد محمودی و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولین لشگری و کشوری بر سر مزارشان در یادمان شهدای هفتم تیر قطعه 24 گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم مزار شهید دکتر بهشتی به همراه یاران شهیدش توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلباران شد.

شهید سید محمدحسینی بهشتی در دوم آبان ۱۳۰۷ هجری شمسی در اصفهان چشم به جهان گشود. پدرش از روحانیان اصفهان و امام جماعت مسجد لومبان بود. وی از چهار سالگی به مکتب رفت و در اندک زمانی قرائت قرآن و خواندن و نوشتن را آموخت و با ورود به دبیرستان به دلیل علاقه به تحصیل علوم دینی، مدرسه را‌‌ رها و در سال ۱۳۲۱ وارد حوزه علمیه شد.

این شهید راست قامت تاریخ به پیشنهاد و درخواست آیت الله حائری رحمه الله و آیت الله میلانی رحمه الله به هامبورگ عزیمت و سرپرستی مسجد و تشکل مذهبی جوانان آن شهر را عهده دار و به فعالیت‌های عمیق دینی و فرهنگی پرداخت. در طی این مدت سفرهایی به عربستان، سوریه، لبنان، ترکیه و عراق (به منظور دیدار امام رحمه الله) انجام داد.

سرانجام در سال ۱۳۴۹، به ایران بازگشت و به فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی روی آورد. در این مدت، چندین بار توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شد. در آذر ماه ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی رحمه الله شورای انقلاب را تشکیل داد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به عنوان ایدئولوگ و لیدر در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی به فعالیت می‌پرداخت.

حزب جمهوری اسلامی را با هدف تربیت و شناسایی نخبگان سیاسی فرهنگی پایه گذاری نمود. در تدوین قانون اساسی به عنوان نایب رئیس مجلس خبرگان ایفای نقش می‌کرد. پس از استعفای دولت موقت در سال ۱۳۵۸، مدتی به عنوان وزیر دادگستری و سپس، از سوی امام خمینی رحمه الله به ریاست دیوان عالی کشور منصوب گردید.

وی سرانجام در حین انجام وظیفه در این سمت بود که در شامگاه ۷ تیر سال ۱۳۶۰ در حین سخنرانی در تالار حزب جمهوری اسلامی بر اثر انفجار ساختمان حزب توسط منافقین به همراه کاروان ۷۲ نفره خود به خیل عظیم شهدای کربلا پیوست.

 

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: