یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۸ خرداد ۱۳۹۴
2931

دهمین سالگرد مرحوم آقاسی در گلزار بهشت زهرا (س) برگزار شد

دهمین سالگرد شعار ارزشی و حماسی گوی مرحوم محمدرضا آقاسی با حضور تعدادی از شعرا و هنرمندان عرصه ادبیات و شعر و اقشار مختلف مردم در کنار مزارش در قطعه 25 گلزار بهشت زهرا (س) برگزار شد. به گزارش یاشهید ، در دهمین آیین گرامیداشت زنده یاد محمدرضا آقاسی که با عنوان ‘ آیینه صدق و […]

دهمین سالگرد شعار ارزشی و حماسی گوی مرحوم محمدرضا آقاسی با حضور تعدادی از شعرا و هنرمندان عرصه ادبیات و شعر و اقشار مختلف مردم در کنار مزارش در قطعه 25 گلزار بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، در دهمین آیین گرامیداشت زنده یاد محمدرضا آقاسی که با عنوان ‘ آیینه صدق و صفا’ عصر امروز پنجشنبه و با حضور خانواده ، دوستداران و علاقمندان به مرحوم آغاسی بر سرمزار آن مرحوم برگزار و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، مداحی توسط ذاکران اهل بیت (ع) و شعر خوانی توسط شاعران انقلابی و حماسی گوی پرداختند.
برخی از شاعران آیینی نیز با بیان خاطرات از مرحوم آقاسی و سبک های شعرخوانی و انتخاب مزامین ابیات انقلابی و حماسی در حوزه جنگ و دفاع مقدس بازگو و در مدح حضرت اباعبدالله (ع)، ائمه معصومین (ع) و حضرت ولی عصر امام زمان (عج) از جمله کارهای ماندگار این شعار ارزشی بود که از سوی برخی دوستداران قرائت شد.

زنده یاد مرحوم محمدرضا آقاسی در چهارم فروردین ماه 1338 در تهران و دریک خانواده مذهبی و اهل شعر متولد شد. او با وجود اینکه تا مقطع هنرستان بیشتر تحصیل نکرده بود به دلیل همراهی خانواده اش با شعر و ادبیات به ویژه اشعار عرفانی و آئینی همچون دو برادر دیگرش به وادی شعر گام نهاد.

مرحوم آقاسی در سوم خرداد ماه سال 1384 در سن 46 سالگی و به علت بیماری قلبی دربیمارستان مرکز قلب تهران فوت و دعوت حق را لبیک گفت.

اشعاری چون «شیعه نامه» ، «شاید این جمعه بیاید» از جمله اشعار سروده شده مرحوم آقاسی می باشد.

 

 

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: