یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۴ شهریور ۱۳۹۶
1816

دعای ندبه به یاد شهدای 17 شهریور برگزار میگردد

صبح آدینه این هفته 17 شهریور ماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام 17 شهریور ماه سال 1357 مراسم پرفیض دعای ندبه با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در یادمان شهدای 72 تن قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

به گزارش یاشهید ، صبح آدینه این هفته 17 شهریور ماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام 17 شهریور ماه سال 1357 مراسم پرفیض دعای ندبه با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در یادمان شهدای 72 تن قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

این گزارش حاکیست : مراسم دعای پرفیض دعای ندبه توسط حاج سیدصادق قندهاری ساعت 7/15 صبح در یادمان شهدای هفتم تیر قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با حضور بر سر مزار شهدای 17 شهریور با نثارگل و قرائت فاتحه یادوخاطره شان را گرامی میدارند.

در صبح جمعه، ١٧ شهریور سال ١٣۵۷، مردم تهران پس از ادای فریضه صبح، برای چهارمین روز متوالی از خانه‌ها بیرون آمده و سیل‌آسا به سمت خیابان‌ها آمدند. مرکز تجمع آنان میدان ژاله (میدان شهدای کنونی) بود. همین که مردم به خیابان‌ها رسیدند، ناگهان با دیدن تانک‌ها و زره‌پوش‌های نظامی و مأموران مسلسل به دست حکومت، غافلگیر شدند، ولی بدون اعتنا به سربازان، به حرکت خود ادامه دادند.

از خیابان‌های اطراف، سیل انبوه جمعیت با سردادن شعارهای انقلابی، به سمت میدان ژاله در حرکت بود. مأموران مسلح پس از چند بار اخطار، از زمین و هوا جمعیت را ناجوانمردانه هدف رگبار مسلسل قراردادند.

در این روز،‌ جوانان بسیاری جان خویش را از دست دادند و به خاطر به ثمر رسیدن نهال انقلاب اسلامی، به قربانگاه عشق و شهادت شتافتند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: