یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۳ مهر ۱۳۹۶
2167

مراسم رونمایی از یادمان شهدای منا برگزار شد+عکس

مراسم رونمایی از یادمان شهدای منا روز یکشنبه 2 مهر ماه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور خانواده شهدای فاجعه منا در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، آئین رونمایی از یادمان شهدای منا با حضور حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یارنسب مديرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ و جمعی از خانواده های شهدای منا برگزار شد.
صمیمی در این مراسم با اشاره به فاجعه منا گفت: این فاجعه که به دلیل بی کفایتی در مدیریت مراسم حج رخ داد، باعث شد چندین هزار حاجی جان خودشان را از دست دهند و از جمع حاجیان ایرانی نیز 466 حاجی مهاجر الی الله شدند و به شهادت رسیدند.
وی به رونمایی از نماد شهدای فاجعه منا اشاره کرد و اظهار داشت: امروز از نظر تاریخ شمسی، سالگرد فاجعه منا است و برنامه بنیاد این است که اثر و آثار شهدا را ماندگار کند زیرا مسیر شهدا استمرار و تداوم دارد و پیام شهدا باید به همه نسل‌ها منتقل ‌شود.
مدیرکل بنیاد تهران بزرگ خاطرنشان کرد: برای حفظ آثار شهدای منا پیشنهاد داده شد یادمان و نمادی در تهران ساخته شود که این یادمان در قطب فرهنگی تهران یعنی بهشت زهرا (س) و در کنار هزاران شهید دفاع مقدس افتتاح شد.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: