یـا شـهـیـد
۳۱ خرداد ۱۳۹۴
1958

در سوگ چمران+عکس

چمران شهیدی بود که به واقع می توان او را از عرفای برجسته حساب کرد و او بود که پشت پا زد به همه امکانات چشم نواز دنیایی از جمله یک زندگی علمی و مرفه در آمریکا. شهید مصطفی چمران از جمله شهدایی است که کمتر کسی با نام پرآوازه اش غریبه است. چمران شهیدی […]

چمران شهیدی بود که به واقع می توان او را از عرفای برجسته حساب کرد و او بود که پشت پا زد به همه امکانات چشم نواز دنیایی از جمله یک زندگی علمی و مرفه در آمریکا.

شهید مصطفی چمران از جمله شهدایی است که کمتر کسی با نام پرآوازه اش غریبه است. چمران شهیدی بود که به واقع می توان او را از عرفا برجسته حساب کرد و او بود که پشت پا زد به همه امکانات چشم نواز دنیایی از جمله یک زندگی علمی در آمریکا که جزو اساتید برجسته دانشگاهی آنجا نیز به حساب می آمد.

وی با شنیدن ندای داد خواهی مردم لبنان به این کشور رفت و در کنار امام موسی صدر سالها به مبارزه علیه رژیم صهیونیستی پرداخت. امروز نام چمران به گونه ای در این کشور محبوب است که برخی از خانواده های لبنانی نام کودکان خود را چمران می گذراند.

شهید چمران با آغاز درگیری های ضد انقلاب در غرب کشور و شروع جنگ تحمیلی به ایران آمد و حماسه های درخشانی را به خصوص در کنار شهیدانی چون اصغر وصالی رغم زد.

وی مدتی وزارت دفاع را نیز عهده دار بود و سرانجام به تاریخ 31 خرداد 60 مزد تمام زحماتش را از خدا گرفت و شهید شد.

آنچه خواهید دید تصویری است از بسیجیانی که بر مزار این شهید عزیز حاضر شده و دقایقی از فراق دکتر مصطفی می گریند.

منبع : حماسه مقاومت خبرگزاری فارس

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: