یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۸ تیر ۱۳۹۴
1331

برگزاری سالانه ۴۳۰هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران کل کشور

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:جهت تکریم و سپاسگزاری از خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با جانبازان و آزادگان طرح «سپاس» در بنیاد تشکیل و سالانه در حدود ۴۳۰ هزار دیدار در کل کشور انجام می‌شود. به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد […]

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:جهت تکریم و سپاسگزاری از خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با جانبازان و آزادگان طرح «سپاس» در بنیاد تشکیل و سالانه در حدود ۴۳۰ هزار دیدار در کل کشور انجام می‌شود.

به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده‌های معظم شهدای حادثه هفتم تیر و همچنین جمعی از خانواده‌های دارای چند شهید بر ضرورت آشنایی نسل حاضر و نسل‌های آینده با ایثارگری، شهادت طلبی و حماسه‌های رزمندگان تأکید کرد.

وی پیش از بیانات مقام معظم رهبری با درود به روح پرفتوح و ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن و ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با اشاره به سالگرد حادثه هفتم تیر سال 1360 و شهادت جمعی از برجستگان و روحانیون و مدیران ارشد نظام اسلامی و در رأس آن‌ها شهید مظلوم آیت االله دکتر بهشتی گفت: علی رغم خواست دشمنان اسلام و انقلاب و به‌ویژه منافقین کوردل راه و رسم و یاد و خاطره این شهیدان در کشور همیشه زنده است و زنده خواهد بود. به همین مناسبت جمع حاضر خانواده‌های معظم شهدای هفتم تیر و جانبازان عزیزی که شهیدان زنده آن حادثه می‌باشند به همراه خانواده‌های محترمشان و همچنین جمعی از خانواده‌های محترم شهدای دفاع مقدس که سه شهید یا بیشتر و یا تنها دو فرزند ذکور و یا همسر و فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند از تهران بزرگ و شهرهای استان تهران و تعدادی از مدیران و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران شرفیاب شدند.

حجت الاسلام شهیدی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرد که حادثه هفتم تیر و حوادث مشابه و ترور هزاران نفر از یاران انقلاب اسلامی نه تنها موجب ضعف نشد بلکه سبب استقامت، پایداری، ایستادگی و صلابت روزافزون مردم ما شد. زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عامل بقای انقلاب، اسلام و ایران اسلامی است و امروز این حرکت جهادی و انقلابی الگوی مظلومان و مبارزان جهان و منطقه گردیده که همان بیداری اسلامی است. مقاومتی که امروز در فلسطین اشغالی، در غزه، در کرانه باختری و در کشورهای عراق، سوریه، یمن و همچنین بحرین و لبنان توسط مردم مظلوم در مقابل استکبار و نظام سلطه از خود بروز و ظهور یافته است و همچنین امنیت مثال‌زدنی و پیشرفت‌های عظیم کشورمان در عرصه‌های علمی و فناوری تماماً مدیون خون شهدا، ایثار ایثارگران و فداکاری رزمندگان عزیزمان می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به تبعیت از رهبر فرزانه و بزرگ جانباز انقلاب اسلامی معتقد است که نسل حاضر و نسل‌های آینده باید با ایثارگری، شهادت طلبی و با حماسه‌های رزمندگان آشنا شوند و تاریخ خون‌بار ملت قهرمان و فداکار ایران دچار تحریف و فراموشی نشود گفت: به همین منظور جهت تکریم و سپاسگزاری از خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با جانبازان و آزادگان طرح «سپاس» در بنیاد تشکیل و سالانه در حدود 430 هزار دیدار در کل کشور انجام می‌شود و در کنار این طرح همایش‌های محلی و منطقه‌ای و استانی برای بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود. در 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا در دو ساله اخیر برنامه‌های فرهنگی و ترویجی وسیعی با حمایت دولت محترم و کمک سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها برگزار شده است که نتایج بسیار مثبتی داشته که نهایتاً حضرت عالی ضمن اظهار رضایت این حرکت را کاری بجا و خوب توصیف فرموده و این برنامه‌ها ان‌شاءالله در دستور کار بنیاد به صورت مستمر قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سال گذشته اجرایی و میزان پیشرفت آن به صورت مکتوب خدمتتان تقدیم شده است و مضافاً دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کار خود را شروع نموده است.در پایان از خداوند سبحان خواستارم به حقیر و همکارانم توفیق خدمت دهد تا بتوانیم در توسعه این فرهنگ، موفق و خادمین مناسبی برای جامعه ایثارگران باشیم.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: