یـا شـهـیـد
۱۷ اسفند ۱۳۹۶
1948

پرچم جمهوری اسلامی ایران در قطعه سرداران بی پلاک به اهتزاز در آمد

پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ بر فراز قطعه شهیدان گمنام و سرداران بی پلاک در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به اهتزاز در آمد.

به گزارش یاشهید ، به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران عصر روز پنجشنبه 17 اسفند ماه با حضور مهندس نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و دکتر سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و محمود پاکدل مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزار شهدای گمنام قطعه ۴۴ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.
نصیری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: هر روز برای همه ما روز شهید است اما برای اینکه پیام شهیدان را به نسل‌های آینده برسانیم، 22 اسفندماه سال روز تأسیس بنیاد شهید با فرمان امام راحل و روز بزرگداشت شهدا گرامی داشته می‌شود.
وی افزود: امروز اگر آرامش و آسایش در کشور ما وجود دارد و امینت به‌صورت کامل برقرار است، به برکت خون پاک شهداست و اگر می‌خواهیم این آرامش و امنیت برقرار بماند باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را به نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.

این گزارش حاکیست مهندس نصیری در مراسم متن پیام حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی معاون محترم رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را قرائت نمودند که به شرح ذیل می باشد :

با ادای احترام بر ساحت تمامی شهدا و ایثارگران معزز ایران اسلامی، برگزاری «آئین اهتزاز و تعویض پرچم و گلباران گلزار شهدای سراسر کشور» به مناسبت 22 اسفند ماه «روز بزرگداشت شهدا»، یادمان شکوه ایمان و اعتقاد حماسه سازانی است که سایه همت شان بر فراز غرور ملت ایران و عطر حضورشان تا همیشه برقرار است. حقیقت جویانی که با نهضت امام خمینی(ره) همراه شدند و با اراده ای پولادین پرچم آزادی و سرافرازی را در این مرزوبوم به اهتزاز درآوردند و سرنگونی رژیم پهلوی را با پایداری و رشادت رقم زدند، سپس طنین پیام راستین امام راحل(ره) را به گوش جان شنیدند و در دوران دفاع مقدس به سالار شهیدان اقتدا کردند و تابناک ترین اوراق افتخار این سرزمین را به ثبت رساندند. امروزه نیز بر همگان آشکار است که «شهیدان مظهر قدرت ایران» هستند و بی شک در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با استمرار راه شهدا در جامعه ولایت مدار شاهد عزت و اقتدار بیشتر برای ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان خواهیم بود.
برگزاری این مراسم را به حکم تکلیف برای پاسداشت مقام والای شهدا بر خود فرض می دانیم. باشد که از این محفل معنوی راه پر صلابت فردای ایران اسلامی را در امتداد قدم های راسخ شهدا بپوییم.

سیدمحمدعلی شهیدی

در این آیین که جمع زیادی از اقشار مختلف مردم تهران حضور داشتند، قبور مطهر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم گلباران و عطر افشانی شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: