یـا شـهـیـد
۲۱ فروردین ۱۳۹۷
2730

نوزدهمین سالگرد شهید صیاد شیرازی در گلزار شهدای تهران برگزار گردید

رییس اداره عقیدتی و سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به ولایت مداری، مسئولیت پذیری و خستگی ناپذیری شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار نمونه کامل یک عنصر جهادی در نیروهای مسلح بود.

به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) افزود: شهید صیاد شیرازی در عرصه نظامی گری، معنوی و توجه به تکالیف دینی الگو و نمونه خوبی برای افراد جامعه است.
وی خلوص این شهید بزرگوار را رمز ماندگاری بیان کرد و افزود: وی مانند سایر شهدای نظام اسلامی به هیچ عنوان به دنبال مادیات و لذت های دنیوی نبود و همیشه برای رضایت خداوند و خدمت به مردم تلاش می کرد.
امیری یادآور شد: شهید صیاد شیرازی سالیان سال نظامی بود ولی همیشه مانند یک طلبه درمسائل تربیتی و عرفان وقت می گذاشت و هرگز ارتباط خود را با روحانیون و علما قطع نکرد.
وی با اشاره به اینکه وی ضمن زندگی مادی و خانوادگی خود هرگز از خداوند و انجام تکالیف شرعی غافل نشد، اظهار کرد: این شهید بزرگوار همیشه برای خدمت به مردم تلاش کرد و مانند برخی مسئولان که امروز نسبت به معیارهای گذشته خود عقب نشینی کرده اند و گرفتار قدرت و شهوت دنیوی شده اند هرگز یاد خدا و راه شهدا را فراموش نکرد.

وی افزود: صیاد شیرازی پیوسته برای مسائل تربیتی خود وقت و انرژی می گذاشت، یک انسان و موجود زمینی بود اما دل به طبیعت و دنیا نداد، به خانواده خود علاقه وافر داشت، اما این سبب نشد که دل به غرائز ببندد.

شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، روز شنبه 21 فروردین 1378 در حالی که به قصد عزیمت به محل کار خود از منزل، خارج شده بود مورد سوء قصد یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
اهالی محل که از این حادثه مطلع شده بودند بلافاصله او را به بیمارستان انتقال دادند اما متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده، تلاش پزشکان برای نجات او بی نتیجه ماند و امیر سرافراز ارتش اسلام پس از عمری مجاهدت در راه خدا به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی عصر امروز سه شنبه با حضور حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری رییس اداره عقیدتی و سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح در مزار این شهید واقع در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان با نثار شاخه گلی بر مزار این شهید بزرگوار بر یاد و راه ایشان تاکید کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: