یـا شـهـیـد
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
2334

مزار شهید حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی شاه آبادی گلباران شد

صبح امروز به مناسبت سالروز شهادت شهید حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی شاه آبادی مزار این شهید گرانقدر توسط خانواده های معظم شهدا گلباران شد.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز و پس از پایان مراسم پرفیض دعای ندبه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با حضور بر سر مزار شهید حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی شاه آبادی با نثارگل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام همواره یاد و خاطره این شهید والامقام و تمامی شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

آیت الله مهدی شاه آبادی , در سال ۱۳۰۹ در قم به دنیا آمد در سن ۴ سالگی به علت هجرت والد مکرم مرحوم آیت الله میرزا محمد علی شاه آبادی – استاد عرفان حضرت امام خمینی به تهران رفته و دوران طفولیت و کودکی خویش را در مکتب خانه قرآن امامزاده یحیی ع به مدت ۲ سال گذراند.

آیت الله مهدی شاه آبادی ، در سال ۱۳۰۹ در قم به دنیا آمد. در سن ۴ سالگی به علت هجرت والد مکرم (مرحوم آیت الله میرزا محمد علی شاه آبادی – استاد عرفان حضرت امام خمینی ) به تهران رفته و دوران طفولیت و کودکی خویش را در مکتب خانه قرآن امامزاده یحیی (ع) به مدت ۲ سال گذراند. تحصیل دوره ابتدایی را از سن ۶ سالگی تا ۱۲ سالگی به پایان برد. درحین همین سال ها ادبیات عرب را از پدر بزرگوار خویش ونیز از برادر بزرگ تر خود فرا گرفت . در سال ۱۳۲۳ ، جهت تحصیل کامل دروس علمیه در دبیرستان مروی تهران ثبت نام نموده و با کسب موفقیت در دوروس حوزوی درسال ۱۳۲۷ در سن ۱۸ سالگی ملبس به لباس مقدس روحانیت شد.

در طول مدت دفاع و جنگ تحمیلی در فرصت های به دست آمده در جمع رزمندگان اسلام و در کنار آنان در جبهه ها حضور می یافت و امر خطیر نمایندگی ، مانع این حضور نمی شد؛ چرا که او با عشق زائد الوصفش بدان مبادرت می کرد.

در واپسین سخنرانی اش قبل از شهادت که در مقر لشکر ۲۵ کربلا ایراد نمود به نکته جالبی اشاره کرد که حاکی از عشق به شهادت در راه خدا بود . آنجا که گفت:

« اگر شهادت ، می تواند نظام توحیدی مان را حفظ کند ؛ اگر شهادت می تواند دشمن را ذلیل کند ؛ اگر شهادت می تواند تفکر و بینش اسلامی مان را به دنیا اعلام کند ، ما آماده این شهادتیم.»

بالاخره در واپسین مرحله ای که آیت الله از مناطق جنگی جنوب بازدید می کرد ، در منطقه عملیاتی جزیره مجنون در اثر انفجار و اصابت ترکش در حالی که در جمع رزمندگان اسلام حضور داشت شربت شیرین شهادت را نوشیده و با پرواز خونین و ملکوتی خویش به ملاء اعلی پیوست. تاریخ شهادت 1363/2/6 مصادف شد با شب شهادت امام موسی الکاظم تا با آن امام همام محشور گردد.

پیکر مطهر این شهید والامقام در یادمان شهدای هفتم تیر و در جوار شهید بهشتی و یاران باوفایش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: