یـا شـهـیـد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
1441

مزار شهدای خلیج فارس در گلزار شهدای تهران گلباران شد

صبح امروز 10 اردیبهشت ماه و به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس کارکنان خانه شهید با حضور بر سر مزار شهدای خلیج فارس با نثارگل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز 10 اردیبهشت ماه و به مناسبت روز ملی خلیج فارس علیرضا اکبری رییس اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرای تهران همراه با پرسنل این مجموعه با حضور بر سر مزار شهدای خلیج فارس ضمن تعویض پرچم با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهدای والامقام ادای احترام نمودند.

پیکر مطهر این شهدا در قطعات مختلف گلزار شهدای تهران آرمیده اند که در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر رژیم بعث عراق و آمریکای جنایتکار در آبهای نیلگون خلیج فارس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

10اردیبهشت برای ایرانیان روزی بسیار مهم اما نه فقط در تقویم که در حقیقتِ محض زندگی جمهوری اسلامی ایران است؛ روزی که دریای پارس را به پاس رشادت‌های مردمانی از جنس غیرت و استقلال، به نام خلیج فارس بر پیشانی دنیا ثبت کرد.

قدرت‌های زخم خورده از جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با هرتوانی تلاش کردند نام خلیج فارس را تحریف کنند اما تمام توان آنان که در حمایت از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی خلاصه می‌شد بازهم در مقابل ایمان و اقتدار ایران‌ زمین‌گیر شد.

سران این کشورها می‌خواستند از این تغییر نام، اعتبار لگدمال شده خود را احیا کنند و این آب‌راه استراتژیک جهان را به نام خود بزنند؛ اعراب حاشیه خلیج فارس در پیمودن این مسیر شوم تنها نبودند و همراهی برخی مؤسسات بزرگ غربی از جمله نشنال جئوگرافی را هم داشتند، اما این همراهی‌ها سرانجام به عذرخواهی آنان و جایگزینی نام خلیج فارس به جای نام‌های جعلی دیگر شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: