یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
1042

دعای پرفیض ندبه این هفته به یاد سردار شهید علیرضا موحددانش برگزار می شود

مراسم پرفیض دعای ندبه این هفته 12 مردادماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار شهید علیرضا موحددانش و شهدای عملیات والفجر دو در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می شود.

به گزارش یاشهید ، مراسم پرفیض دعای ندبه این هفته 12 مردادماه و به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار شهید علیرضا موحددانش فرمانده لشکر ده سیدالشهدا(س) و شهدای عملیات والفجر دو توسط حاج مرتضی خلیلی ساعت 7/15 صبح با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می شود.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم مزار مطهر شهید علیرضا موحددانش و شهدای عملیات والفجر دو توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلباران می شود.

علیرضا اولین فرزند خانواده «موحد دانش» در سال 1337 در تهران به دنیا آمد. در سال 1355 بعد از اخذ دیپلم به سربازی اعزام شد و پس از فرمان امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها، وی نیز از پادگان گریخت و به جمع انقلابیون پیوست.

پس از پیروزی انقلاب، در كمیته انقلاب اسلامی شمیران به فعالیت مشغول شد. علیرضا در فروردین ماه 1358 به عضویت سپاه پاسداران در آمد و ابتدا مأموریت حراست از بیت امام خمینی(ره) را بر عهده گرفت. با آغاز غائله كردستان، به كردستان رفت و در چند عملیات پاكسازی علیه ضد انقلابیون شركت كرد. پس از آن به جبهه اعزام شد و به عنوان جانشین محسن وزوایی در عملیات بازی دراز حضور یافت و در همین عملیات، یك دستش قطع شد.

وی پس از عملیات مطلع الفجر به مكه معظمه مشرف شد.

مدتی بعد به تیپ 27 محمد رسول الله (ص) اعزام شد تا به عنوان معاون گردان حبیب بن مظاهر مأموریتش را انجام دهد.

وی پس از خاتمه عملیات فتح المبین، فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر را بر عهده گرفت و نقش فعالی در مراحل سه گانه الی بیت المقدس و آزادی خرمشهر ایفا كرد.

در خرداد سال 1361 با دختری مؤمنه عقد ازدواج بست. پس از پایان عملیات بیت المقدس، به همراه قوای محمد رسول الله (ص) به لبنان اعزام شد.

بعد از بازگشت از لبنان، فرماندهی تیپ 10 سید الشهدا (ع) را بر عهده گرفته، در عملیات والفجر 1 با این تیپ وارد عملیات شد و در همان عملیات نیز مجدداً مجروح گردید.

فرمانده شجاع سپاه اسلام،علیرضا موحد دانش، سرانجام در تاریخ 13 مرداد 1362 در عملیات والفجر 2 در منطقه حاج عمران، در حالی كه فرماندهی تیپ 10 سید الشهدا (ع) را بر عهده داشت به فیض شهادت رسید.

فرازهايي از وصيتنامه شهيد عليرضا موحد دانش

«… پروردگارا تو شاهدي كه ما براي رضاي تو ميجنگيم و براي رضاي توست كه از شهرمان و از پدر و مادر و وابستگيهايمان به دنيا، بريدهايم و مشتاقانه به سويت آمدهايم. پس تو را به خميني قسم ياريمان كن. مردم بدانيد كه در مكتب ما، شهادت مرگي نيست كه دشمن بر ما تحميل كند. و اين آخرين پيام هر شهيد است كه: «هميشه راه حسين(ع) باقي است و يزيديان بر فنا.»

مادر جان! يادت باشد كه فرزندت مشتاق (شهادت) بود و از مرگ هراسي نداشت و آگاهانه به استقبال آن رفت …

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: