یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۲ مرداد ۱۳۹۴
1290

یادواره شهیده انقلاب طیبه واعظی برگزار شد

not found

به مناسبت فرا رسیدن روز قشر ( روز بسیج جامعه زنان ) مراسمی به یاد شهیده راه انقلاب طیبه واعظی در مهدیه شهدا برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز قشر ( روز بسیج جامعه زنان ) مراسمی به همت بسیج خواهران ناحیه مقاومت ابوذر و مرکز فرهنگی گلزار […]

به مناسبت فرا رسیدن روز قشر ( روز بسیج جامعه زنان ) مراسمی به یاد شهیده راه انقلاب طیبه واعظی در مهدیه شهدا برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز قشر ( روز بسیج جامعه زنان ) مراسمی به همت بسیج خواهران ناحیه مقاومت ابوذر و مرکز فرهنگی گلزار شهدا خانه شهید به یاد شهیده دوران انقلاب طیبه واعظی دهنوی با سخنرانی خانم لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و فرزند شهیده طیبه واعظی و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم از آقای جعفریان فرزند شهید طیبه واعظی دهنوی و شهید ابراهیم جعفریان تجلیل به عمل آورده شد.

شهیده طیبه واعظی دهنوی در سال 1336 در یکی از روستاهای اصفهان در خانواده ای روحانی دیده به جهان گشود . روزهای کودکی اش در شهر مقدس قم ، شهر علم و جهاد سپری شد و از همان آغاز عشق به امام(ره) و نهضت او در دلش ریشه دواند .

هفت ساله که شد نتوانست به خاطر موقعیت مدارس دوره شاهنشاهی از امکانات مدرسه استفاده کند ، لذا در مکتب خانه قرائت قرآن و دعا را فرا گرفت در 14 سالگی با پسرخاله اش ابراهیم جعفریان ازدواج می کند و دخترخاله اش فاطمه جعفریان هم به عقد برادرش مرتضی واعظی در می آید تا خانواده ای انقلابی پا به میدان نبرد با طاغوت زمان بگذارد.آنها ابتدا عضو گروه مجاهدین خلق بودند اما بعد از انحراف و کمونیست شدن این گروه از آنها جدا شده و گروه مهدیون که مبتنی و ملتزم به تفکر اسلام بود را برای مبارزه مسلحانه با رژیم ستمشاهی بنیان نهادند. تا اینکه در سال 1356 توسط عوامل ساواک شناسایی شده و بعد از یک ماه تحمل شکنجه های وحشیانه به همراه همسرش شهید ابراهیم جعفریان در سوم خردادماه همان سال به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

1

2 3 4 5 6 7 8 9

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: