یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ شهریور ۱۳۹۷
1272

برنامه‌های هفته دفاع مقدس گلزارهای شهدا در سطح تهران

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، در نشست کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس، نحوه برگزاری برنامه‌های این هفته و عطر افشانی و گلباران مزار شهدا را تشریح کرد.

به گزارش یاشهید ، داود نورچه ای در این نشست که در سالن الغدیر برگزار شد، با بیان اینکه گلزار شهدای بهشت زهرای تهران با 30 هزار شهید یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی جهان اسلام است گفت: هر سال در ایام دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا مزار مطهر شهدا با حضور و مشارکت همه دستگاهها گلباران و عطرافشانی شود و محوریت این مراسم برای کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ که خود را خادم شهدا می دانند افتخار بزرگی محسوب می شود.
نورچه ای با تاکید بر حضور همه مسئولان و کارکنان اداره کل بنیاد تهران و مناطق تابعه در گلزارهای سراسر بر تهران طبق برنامه ریزی های انجام شده اظهار کرد: در روز پنجشنبه پنجم مهرماه 97 از ساعت 15 این مراسم با قرائت پیام مقام معظم رهبری (مدظله) و با حضور مدیرکل بنیاد تهران، در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) سالن دعای ندبه آغاز می شود و سپس طبق تقسیم بندی انجام شده مزار 30 هزار و 487 شهید در 234 گلزار جمعی، تک مزاری و اقلیت های مذهبی به صورت همزمان گلباران و عطر افشانی خواهد شد.
وی افزود: نظارت و مدیریت بر اجرای این مراسم در گلزار شهدای 15 خرداد 1342، امامزاده پنج تن لویزان، امامزاده علی اکبر(ع) در چیذر برعهده مناطق 15، 4 و یک می باشد و دیگر دستگاه های اجرایی منطقه نیز مشارکت خواهند داشت.
معاون فرهنگی بنیاد تهران با قدردانی از همکاری اعضای کمیته آیین گلباران و عطر افشانی مزار شهدای شهر تهران و شهرستان شمیرانات گفت: در این روز 60 هزار شاخه گل و 15 هزار بطری گلاب در بین شرکت کنندگان در این مراسم پخش خواهد شد و شرکت بهره برداری مترو و سرویس دهی رایگان شرکت اتوبوسرانی از میادین اصلی شهر و پایانه های اتوبوسرانی به بهشت زهرا(س) از ساعت 12 ظهر و بالعکس در خدمت اقشار مختلف مردم برای حضور در گلزار شهدا خواهد بود.
وی حضور یگان تشریفات و موتوری دژبان آجا، گلباران مزار شهدا توسط چرخ بال، حضور دانش آموزان و تعویض پرچم را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
گفتنی است؛ دبیرخانه کمیته ایثارگران در معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ قرار دارد و مدیران سازمان های بوستان ها و فضای سبز و زیباسازی، اتوبوسرانی، بهشت زهرا(س)، روابط عمومی سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اتاق اصناف تهران، امور ایثارگران شهرداری تهران، رییس اداره گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و فرماندهان نیروی انتظامی، سپاه محمد رسول الله(ص) و دژبان کل آجا از اعضای آن هستند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: