یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۳ مهر ۱۳۹۷
1103

فردا؛ گلباران و عطرافشانی ۱۹ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری مراسم گلباران و عطرافشانی گلزارهای مطهر شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش یاشهید ،حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اعلام خبر برگزاری مراسم گلباران و عطرافشانی گلزارهای مطهر شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور گفت: مراسم میهمانی لاله‌ها فرصتی برای تجدید میثاق با امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است. همچنین مزار مطهر شهدا جایگاهی برای زنده نگاه‌داشتن سلحشوری و یاد و خاطره این عزیزان و مکانی برای کسب معرفت عارفان و عاشقان است.

وی افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، فرصت مغتنمی بود تا با ایجاد و تقویت پیوند و ارتباط عمیق بین فرهنگ عاشورا با شهدای انقلاب اسلامی ضمن بهره‌برداری از حضور تمامی اقشار جامعه با تلفیق و متناسب نمودن برنامه‌های اجرایی، برنامه‌ها را در فضای مراسم‌های محرم اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد اعلام کرد: مراسم میهمانی لاله‌ها با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران هم‌زمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس، روز پنج‌شنبه 5 مهرماه 1397ساعت 15 ، با عنوان «شهیدان، ایثارگران و فخر آفرینان» با حضور مسئولان کشوری، استانداران، فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای فاجعه منا و شهدای هسته‌ای، ترور و شهدای امنیت و خانواده‌های معظم آنها است.

حجت‌الاسلام کاویانی در پایان گفت: همچنین در گلزار مطهر شهدا در بهشت‌زهرا (س) تهران پیام رهبر معظم انقلاب توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت خواهد شد و این مراسم همزمان در بیش از 19 هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور از جمله گلزار شهدای اهل تسنن در استان‌های مرزی و گلزار شهدای اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: