یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۱ اسفند ۱۳۹۷
1169

پرچم ایران در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به اهتزاز درآمد

مراسم اهتزاز پرجم مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به اهتزاز درآمد.

به گزارش یاشهید ، مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در گلزار شهدا با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، معاونان، روسای مناطق بنیاد تهران و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، رها کردن 40 کبوتر به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، غبارروبی و اهدای گل به مزار شهدای دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های این مراسم بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز در جوار بیش از 30 هزار شهید گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) جمع شده‌ایم تا با آرمان‌ های شهدا که همان آرمان‌ های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، تجدید بیعت کنیم.
نصیری افزود: براساس فرمایش حضرت امام خمینی (ره) انقلاب هرچه دارد به برکت خون شهدا و ایثارگران است و همه ما به تاسی از دستورات رهبر معظم انقلاب در جهت ترویج ارزش‌ های اسلامی و انسانی شهدا تلاش می‌ کنیم.
حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد در مراسم اهتزار پرچم در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) گفت: هر قطعه‌ای از زمین که پیکر مطهر شهیدی در آن آرام گرفته، به برکت وجود آن شهید پاک و عطرآگین است و اهتزاز پرچم بر فراز مزار مطهر شهدا این پیام را می‌رساند که هرچه از برکت در این سرزمین و در بستر زمان وجود دارد به دلیل خون شهداست.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پرچم نماد یک کشور است افزود: ارزش پرچم با پشتوانه‌های عمیقی است که به آن هویت می‌دهد و پشتوانه پرچم کشور ما جانفشانی هایی است که برای برافراشته شدن آن انجام شده است و اهتزاز پرچم در این مکان و بر فراز مزار شهدا بهترین کاری است که می‌توان درباره پرچم انجام داد.
وی با اشاره به فرارسیدن ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: این روز سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است. نام این نهاد همواره یادآور امام (ره)، شهدا، ایثارگران و ارزش‌های اصیل این مرز و بوم و آرم آن نیز یادآور جانفشانی ها و ایثار مردم ایران است.
کاویانی تأکید کرد: ما به شهدا می‌گوییم تا قیامت، عزت و اقتدار ایران مدیون شما و خاندان شماست و ان‌شاءالله نسل‌های بعد از ما هم با تکریم این اسطوره‌ها مسیر خود را پیدا کنند.
در پایان این مراسم ضمن اهتزاز پرچم اصلی گلزار شهدا، پرچم‌های مزارهای مطهر شهدا نیز تعویض شدند. در این مراسم پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط حجت ااسلام کاویانی راد قرائت شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: