یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۳۱ مرداد ۱۳۹۸
1179

جانباز سماواتی به همرزمان شهیدش پیوست

حسن سماواتی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس از نیروهای شهید مجتبی هاشمی به همرزمان شهیدش پیوست.

حسن سماواتی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس از نیروهای شهید مجتبی هاشمی به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش یاشهید، حسن سماواتی از جانبازان 70 درصد دوران دفاع مقدس، شب گذشته (30 مرداد) به یاران شهیدش پیوست. وی از نیروهای شهید مجتبی هاشمی و از همرزمان شاهرخ ضرغام بود.
پیکر مطهر شهید صبح امروز به معراج الشهدا منتقل شد تا همرزمان و خانواده وی با پیکر شهید وداع کنند. مراسم تشییع شهید سماواتی فردا (یک شهریور) از حسینیه همدانی‌ها واقع در خیابان ری تهران برگزار می‌شود. پیکر این شهید بزرگوار در قطعه 24 کنار همرزمان و فرمانده شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.
حسین الله کرم از پیشکسوتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزم شهید حسن سماواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حسن از جمله نیروهای بود که باعث عدم سقوط آبادان شد. او سرانجام در دشت ذوالفقاری حین عملیات 2 پایش را از دست داد اما این جانبازی باعث متوقف شدن فعالیت‌هایش نشد. او پس از جانبازی فعالیت‌هایش را در سنگر دیگری ادامه داد.
وی افزود: حسن سماواتی در دورانی که بنیاد شهید و امور ایثارگران تازه تاسیس شده و شرایط رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان را نداشت، به پشتیبانی از وضعیت جانبازان پرداخت.
الله کرم خاطرنشان کرد: او پس از جانبازی تحصیلات خودش را در رشته هنر در دانشگاه تهران ادامه داد. او پایان نامه خود را با موضوع «الگوی مناسب ویلچر فعال برای جانبازان و معلولین» انجام داد و بعدها جزو طراحان ویلچر در کشور شد. او دبیر کل اتحاد دانشجویان دانشگاه تهران در دهه 70 بود. فعالیت‌های شهید سماواتی در مسائل اجتماعی و سیاسی بسیار گسترده بود.
در ضمن مراسم وداع باپیکر جانباز شهید حسن سماواتی امشب همراه با نماز مغرب و اعشا و زیارت عاشورا در مسجد ارک تهران برگزار میگردد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: