یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۴ مهر ۱۳۹۴
1128

یک شهید و ۷ مفقود؛ آخرین وضعیت کاروان‌ ویژه جانبازان بعد از حادثه منا

not found

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آخرین جزئیات از وضعیت کاروان‌های ویژه جانبازان بعد از حادثه منا گفت: از کاروان ویژه جانبازان در حادثه منا یک نفر شهید و هفت نفر مفقود شده‌اند. به گزارش یاشهید ،محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد […]

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آخرین جزئیات از وضعیت کاروان‌های ویژه جانبازان بعد از حادثه منا گفت: از کاروان ویژه جانبازان در حادثه منا یک نفر شهید و هفت نفر مفقود شده‌اند.

به گزارش یاشهید ،محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به آخرین جزئیات در مورد کاروان‌های ویژه جانبازان در مکه پس از حادثه خونبار منا گفت: از کاروان ویژه جانبازان در حادثه منا یک نفر شهید و هفت نفر مفقود شده‌اند. هیچ‌کدام از هفت نفر مفقودی جانباز نیستند. دو تن از آنان همراهان جانباز، دو تن فرزندان جانباز، یک تن روحانی کاروان و دو تن دیگر از بستگان آنان بودند.

وی افزود: یک نفر شهید هم طبق اعلام قبلی جانباز 70 درصد داود موسوی است که در این حادثه به کاروان شهدا پیوست. چهار نفر هم مجروح شده بودند که هم اکنون از بیمارستان مرخص شده و حال عمومی آن‌ها خوب است. اعضای کاروان دوم ویژه جانبازان همگی سالم هستند و مشکلی ندارند.

چندی پیش اولین کاروان از جانبازان که متشکل از 42 نفر از جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی بودند، نهم شهریور ماه 94 به سفر حج اعزام شدند؛ همچنین 17 شهریور ماه دومین کاروان ویژه حج جانبازان متشکل از 41 جانباز 70 درصد به‌همراه یک نفر با بدرقه مسئولین بنیاد به این سفر معنوی اعزام شدند.

روز پنج‌شنبه در پی ازدحام جمعیت در ورودی پل جمرات واقع در خیابان 204 منا، حدود یک‌هزار و 300 تن از حجاج کشته و بیش از 2000 نفر دیگر زخمی شده‌اند. رئیس سازمان حج و زیارت تعداد قربانیان ایرانی حادثه امروز در منا را تا این لحظه 131 نفر اعلام کرد. روزنامه الدیار درباره علت این حادثه می‌نویسد: حقیقت امر این است که خودروی “محمد بن سلمان” جانشین ولیعهد و وزیر جنگ عربستان به‌همراه بیش از 200 نیروی امنیتی و 150 مأمور پلیس وارد صفوف حجاج شده و به مرکز “منا” انتقال یافته است، این اقدام موجب آغاز فاجعه شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: