یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۶ آذر ۱۳۹۴
1335

آئین گرامیداشت شهدای عملیات مروارید نیروی دریایی برگزار گردید

not found

آئین گرامیداشت شهدای عملیات مروارید نیروی دریایی عصر روز پنج شنبه در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، به مناسبت فرا رسیدن هفتم آذر آئین گرامیداشت شهدای عملیات مروارید نیروی دریایی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مقامات لشگری و کشوری در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار […]

آئین گرامیداشت شهدای عملیات مروارید نیروی دریایی عصر روز پنج شنبه در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، به مناسبت فرا رسیدن هفتم آذر آئین گرامیداشت شهدای عملیات مروارید نیروی دریایی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مقامات لشگری و کشوری در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در ابتدا علیرضا زاکانی ضمن گرامیداشت این روز و با تاکید بر شناخت صحیح مولفه های قدرت در انقلاب و نظام اسلامی گفت: همگان دیدند که انور سادات و مبارک چگونه عزت کشورشان را به آمریکا و اسرائیل فروختند و نه تنها دستاوردی نداشتند بلکه با خفت کنار رفتند.
وی افزود: امروز در این کشور که 37 سال خودش را در اختیار آمریکایی ها قرار داد است 2.5 تا 3 میلیون نفر در قبرستان ها و خیابان ها می خوابند.
زاکانی به دیدار اخیر پوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه، انقلاب اسلامی روز به روز توانمندتر می شود افزود: هنگامی که به پوتین اعلام می کنند که وقت تنگ است و سران سایر کشورها برای آغاز مراسم منتظر شما هستند وی تاکید می کند جلسه دیدار با آیت الله خامنه ای مهمتر از آن جلسه است.
وی افزود: پوتین در دیدار نخست با رهبر معظم انقلاب تصریح کرده بود هر آنچه همسر مسیحی ام از مسیح تعریف می کرد در چهره شما دیدم و این بار نیز با این شرایط خدمت رهبری رسید و برای ما افتخار بود.
زاکانی همچنین با اشاره به اظهارات کیسینجر مبنی بر اینکه در آینده نزدیک شاهد نزاع دو اندیشه لیبرال سرمایه داری غرب به سرکردگی آمریکا و اسلام به رهبری ایران خواهیم بود افزود: ایران اسلامی هم اکنون به قدرتی دست یافته است که نظام سلطه را به چالش کشیده است.
زاکانی با بیان اینکه آمریکا امروز از ما دلخور است که چرا جواب آنها را نمی دهیم افزود: شاید برخی دلیل قدرت امروز ایران را بهره مندی از نعمت نفت و گاز متذکر شوند درصورتیکه وجود این نعمات نیز مایه مباهات است اما کشورهای دیگری که امروز به سرسپردگی آمریکا رسیده اند از این ثروت نیز بهره مندند.
وی نگاه اجتهادی و تمدن ساز امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به منطق اثرگذار اسلام را از جمله ویژگی های انقلاب اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: برای همین است که رییس جمهور و سایر مسوولان روسیه در دیدار با مسوولان کشورمان بصورت مکرر درخواست کرده اند که ایران ترویج، هدایت و تبلیغات اسلامی صحیح را برای 30 میلیون مسلمان کشور روسیه برعهده گیرد.
زاکانی گفت: مسوولین روسیه به مسوولان کشورمان اعلام کرده اند که اگر شما به داد مسلمانان روسیه نرسید، کشورهای ترکیه و عربستان این خلاء را پر خواهند کرد و از اینها جانی و تروریست خواهند ساخت.

در ادامه این مراسم فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از عملیات مروارید بعنوان حماسه ای جاودان یاد کرد و گفت: مروارید صلابت، عظمت و بزرگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در منطقه به نمایش گذاشت و این صلابت امروز چندبرابر شده است.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عملیات مروارید و همزمان با گذشت 67 روز از جنگ تحمیلی ضمن اینکه نیروی دریایی دشمن را شکست داد، بسیاری از بنادر عراق از جمله ام القصر، فاو، بصره را به محاصره خود درآورد.

آئین گرامیداشت شهدای عملیات مروارید در سالن دعای ندبه بهشت زهرا(س) با حضور جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و همچنین خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار شد و در این مراسم از خانواده های شهدای ناو موشک انداز پیکان با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.
عملیات مروارید حماسه جاودان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در هفتم آذر سال 1359 توسط این نیرو با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش برای بمباران بندر ام القصر و دو سکوی نفتی مهم و استراتژیک البکر و الامیه عراق در ساحل اروندرود انجام شد.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: