یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۶ بهمن ۱۳۹۴
1255

آیین مهمانی لاله ها و عطرافشانی گلزار شهدا در بهشت زهرا(س) برگزار شد

آیین ویژه مهمانی لاله ها و غبار روبی، عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا روز پنج شنبه همزمان با سراسر کشور و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان در بهشت زهرا(س) برگزار شد. به گزارش یاشهید ، این آیین معنوی همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر که با عنوان ‘ایمان، جهاد […]

آیین ویژه مهمانی لاله ها و غبار روبی، عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا روز پنج شنبه همزمان با سراسر کشور و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، این آیین معنوی همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر که با عنوان ‘ایمان، جهاد و شهادت’ نامگذاری شده با حضور محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، دکتر حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ، مدیران کل دستگاههای اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان تهران، اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
در این مراسم معنوی ابتدا پیام حجت الاسلام محمد علی شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت عطر افشانی و گلباران مزار شهدای سراسر کشور قرائت شد.
در این پیام آمده است: قبور مطهر شهدای معزز به یقین مأمن و جایگاهی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن وارستگان در اذهان و حصول معرفت برای عارفان و عاشقان است و آیین عطرافشانی مزار پاکشان فرصتی برای اقتدا به این حماسه سازان است.

در ادامه محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دهه مبارک فجر را یکی از مقاطع پر افتخار ایران اسلامی دانست و افزود: امروز گلباران مزار 30 هزار شهید بانام و چهار هزار شهید گمنام به طور حتم یکی از افتخارات ما محسوب می شود.

وی با اشاره به نامگذاری چهارمین روز از دهه مبارک فجر با عنوان ایمان، جهاد و شهادت اظهار کرد: همه ما بایستی به این عناصر زیبا به عنوان عوامل تثبیت انقلاب تکیه کنیم.

انصاری با تاکید براینکه، عوامل تثبیت نظام همان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شوند، افزود: به طور حتم آنچه که ما را تا این لحظه به سرمنزل مقصود رسانده، توجه به دین و ارزش های اسلامی، حضور در صحنه و هدایت ها و راهبری های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.
وی گفت:اگر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی یکپارچگی و وحدت مردم یکی از عوامل بوجود آورنده انقلاب بود امروز نیز بایستی یکپارچکی و اتحاد باید بین مردم وجود داشته باشد تا انقلاب اسلامی بتواند به مسیر پرافتخار خود ادامه دهد.
قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران یکی از ویژگی های خاص انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب های دنیا را عدم وابستگی به یک حزب، طبقه و قشر خاصی عنوان کرد و افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی تمامی اقشار، طبقات و اقوام کشور در آن نقش داشتند و با نفس مسیحایی و گرم امام خمینی (ره)این اتحاد در بین اقشار مختلف مردم بوجود آمد.
انصاری با تاکید براینکه امروز نیز راه دستگاه دیپلماسی کشور نیز همان مسیر شهدا و مقاومت است گفت: اگر امروز دستگاه دیپلماسی پس از 12 سال توانست حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان اثبات کند، به دلیل ایستادگی در راهی است که شهدای والامقام در این کشور پایه گذاری و بنیانگذاری کردند.
وی ضمن تاکید بر همدلی و همزبانی بین دولت و ملت به عنوان یک راهبرد مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: رمز پیروزی در برجام و برچیده شدن تمام پرونده ها و قطعنامه های ضد ایرانی در سطح بین الملل تنها اتحاد و همبستگی و یکپارچگی بین مردم و مسئولین نظام است.

آیین ویژه مهمانی لاله ها و غبار روبی، عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا روز پنج شنبه همزمان با سراسر کشور و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: