یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۱ اسفند ۱۳۹۴
1205

مراسم ویژه «روز شهید» در گلزار شهدای تهران برگزار گردید

حجت الاسلام و المسلمین شهید : شهیدان همیشه زنده هستند و راهشان برای همیشه ادامه دارد. به گزارش یاشهید ، مراسم اهتزاز پرچم بارگاه حضرت سید الشهدا (ع) بر فراز مزار شهدای بهشت زهرای تهران و مهمانی لاله ها ، عصر پنج‌شنبه 20 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس […]

حجت الاسلام و المسلمین شهید : شهیدان همیشه زنده هستند و راهشان برای همیشه ادامه دارد.

به گزارش یاشهید ، مراسم اهتزاز پرچم بارگاه حضرت سید الشهدا (ع) بر فراز مزار شهدای بهشت زهرای تهران و مهمانی لاله ها ، عصر پنج‌شنبه 20 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و تقارن این ایام با روز بزرگداشت شهید، اظهارداشت: هرکسی که بخواهد تجارتی را انجام دهد، به سه عامل خریدار، فروشنده و سرمایه نیاز دارد. سرمایه تجارتی که با خداوند انجام می‌شود، مال و جان است. فروشنده آن کسانی هستند که در راه خدا جهاد می‌کنند و خریدار نیز خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه کسانی که در راه خدا با مال و جان خود مجاهدت کرده‌اند، درواقع با خود خداوند معامله کرده‌اند، گفت: امروز در این جا جمع شده‌ایم تا با کسانی که این تجارت بزرگ را انجام داده‌اند، تجدید میثاق کنیم و بگوییم که شهیدان همیشه زنده هستند و راهشان برای همیشه ادامه دارد.

 

معاون رییس جمهور در ادامه افزود: شهدا ناظر بر احوال دیگران هستند و می‌بینند که چه کسانی در مسیر عشق به شهادت گام برمی‌دارند. امروز در گلزار شهدا آمده‌ایم تا به آنان بگوییم راهتان ادامه دارد و از آنان تشکر کنیم؛ زیرا آسایش امروز ما در بین کشورهای آشوب‌زده و ناامن مدیون فداکاری‌های آنان است و آسایش، استقلال، آزادی، پیشرفت و تکامل ما از شهداست.

 

وی با اشاره به اینکه مقام رهبر معظم انقلاب همواره در دیدارهای خود بر سپاسگزاری از خانواده‌های معظم شهدا تأکید داشته‌اند، تصریح کرد: در برابر این عزیزان هیچ کاری جز تشکر و سپاسگزاری نمی‌توان انجام داد. امروز وظیفه تمام مردم است که نگذارند این عزیزان فراموش شوند و گلزارهای شهدا همواره باید زیارتگاه همه ما باشد.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه شهدای عزیز به عشق امام زمان (عج)، قرآن، دین، کشور و رهبر به پیشواز شهادت رفتند، گفت: شهدا سربازان واقعی امام زمان (عج) هستند. امروز باید خانواده‌های این عزیزان را همچون خانواده‌های خود بدانیم و در کنارشان باشیم.

 

وی در ادامه اظهارداشت: فداکاری‌های شهدا و ایثارگران به هیچ وجه قابل جبران نیست و امروز در کشور ما عزیزانی هستند که بیش از سی سال است روی ویلچر و تخت آسایشگاه‌ها هستند، ما چگونه می‌توانیم دین خود را به آنان ادا کنیم؟!

 

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در پایان افزود: شهدا شمع تاریخ هستند و با سوختن خود حیات و روشنایی را به دیگران بخشیدند. تا زمانی که ما زنده هستیم، باید با آنان و آرمان‌هایشان همراه باشیم و همسو با رهبر معظم انقلاب امانت شهدا را پاسداری کنیم تا به دست صاحب حقیقی آن امام زمان (عج) سپرده شود.

در پایان این مراسم مزار شهدای گمنام و هشت سال دفاع مقدس توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلباران شد

 

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: