یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
783

500 تن از پدران شهدا تجلیل شدند

not found

روز گذشته چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 500 تن از پدران شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تجلیل شدند. به گزارش یاشهید به نقل ازخبرگزاری دفاع مقدس، سردار محسن انصاری در همایش تکریم و تجلیل از پدران آسمانی که روز چهارشنبه یکم اردیبهشت 95 در بهشت زهرا (س) و در جوار گلزار 30 هزار شهید دفاع […]

روز گذشته چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 500 تن از پدران شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تجلیل شدند.


به گزارش یاشهید به نقل ازخبرگزاری دفاع مقدس، سردار محسن انصاری در همایش تکریم و تجلیل از پدران آسمانی که روز چهارشنبه یکم اردیبهشت 95 در بهشت زهرا (س) و در جوار گلزار 30 هزار شهید دفاع مقدس برگزار شد، گفت: برگزاری این مراسم معنوی و روحانی و تجلیل از پدران آسمانی راهی برای گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و پدران و مادرانی است که افتخار تربیت مجاهدان و مبارزان و تقدیم آنها به راه اسلام را دارند.

وی با اشاره به اینکه زیباتر از این محفل، محفلی در دنیا پیدا نمی‌شود، گفت: پدران و مادران شهدا که فرزندانی را در مکتب عاشورایی تربیت و به جبهه‌ها اعزام و تمام داشته‌های خود را تقدیم راه اسلام کردند امروز برای پاسداری از راه و یاد شهدا گرد هم جمع شده‌اند. امروز و در این مراسم فرزندان شهدا میزبان پدران و مادران شهدا هستند تا از این طریق پیوند عاطفی و معنوی با پدران شهید خود را مستحکم کنند. اینجا محفلی است که در آن خدا، نور، معنویت، دین مداری و ولایت مداری وجود دارد.

سردار محسن انصاری با تأکید بر اینکه هدف پدران و مادران شهدا پرورش فرزندانی برای دفاع از حریم امامت و ولایت بوده است و بسیاری از پدران شهدا خود در مناطق جنگی حضور داشتند و قبل یا بعد از فرزندانشان به مقام شهادت یا جانبازی نائل آمده‌اند، افزود: هدف از برگزاری مراسم تجلیل از پدران شهدا ادامه دادن راه شهدا با شعار «راه شهیدان ادامه دارد» است. در این محفل می گوییم راه شهید خاموش نشدنی است و این راه فروزان تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تشکل پدران آسمانی از یک دهه قبل در بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت تا فرزندان شهدا، راه شهدا را ترویج و گرامی بدارند. ما معتقد هستیم تشکیل و توسعه تشکل‌های مردم نهاد در حوزه ایثارگری باعث توسعه راه و فرهنگ شهید، شهادت و جهاد و مقاومت می‌شود.

دکتر انصاری با تأکید بر اینکه شهدا مایه افتخار جهان اسلام هستند، گفت: ضمانت ادامه دار شدن ارزش‌های افزوده این تشکل مردم نهاد، شناخت راه شهدا و ثابت قدم بودن در مسیر نهضت و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه شکل گیری تشکل پدران آسمانی در کشور موجب تشکیل صدها تشکل پدران آسمانی در سطح کشور شد، گفت: از این راه یاد و خاطره پدران شهید گرامی داشته شده و فرزندان شهدا راه جهاد، استکبار ستیزی، ولایت مداری و راه امام علی این ابیطالب (ع) را با ادامه راه شهدا ادامه می‌دهند. امروز فرزندان شهدا در جامعه اسلامی ایفای نقش می‌کنند که این خود ارزش افزوده این تشکل‌هاست و موجب افزایش ایستادگی، شجاعت، مردم مداری، دینداری و ولایتمداری شده است.

سردار محسن انصاری با اشاره به ابعاد شخصیتی شهدا در کشور و جهان اسلام، گفت: شهدای کشور ما به عنوان مبارزان و افرادی جویای حق در جهان اسلام، الگوی مؤمنان، مجاهدان منطقه و مقاومت شده‌اند و اگر شهدای نهضت و دفاع مقدس در حریم مرزهای جغرافیایی ایران جنگیدند تا دشمنان را بیرون کنند امروز شهدای مدافع حرم با الگوگیری از آن شهدا از مرزهای امنیت ملی و اعتقادی مقاومت در منطقه دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای نهضت و دفاع مقدس، پرچمدار و علمدار راه امام و انقلاب هستند، گفت: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده این راه و مجاهدین و مبارزینی هستند که با ادامه راه شهدا از مرزهای امنیت ملی، منطقه مقاومت و ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند. حضور این رزمندگان در مرزهای امنیت ملی، لرزه بر اندام رژیم اشغالگر قدس انداخته است و اگر اینان نبودند ما امروز باید در غرب کشور با تکفیری‌ها و سلفی‌ها می‌جنگیدیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه حزب الله لبنان، فخر جهان اسلام و از پیروان واقعی اسلام است، ادامه داد: هدف گروه‌های تروریستی در منطقه ارائه جلوه‌ای خشن از اسلام رحمانی و دین محمدی و ایجاد حاشیه‌ای امن برای رژیم اشغالگر قدس است اما با مقاومت رزمندگان اسلام، گروه‌های ملحد و تکفیری در اهداف خود شکست خوره‌اند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان، گفت: هدف امام امت، صدور ایده، اعتقاد و مکتب انقلاب بود که امروزه شاهد صدور این مکتب هستیم و نظام سلطه به دلیل نگرانی از این موضوع در حال طرح ریزی برای ایجاد نا امنی در کانون انقلابیون و سرزمین شهداست. امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در منطقه‌ای نا امن به عنوان یک سرزمین امن شناخته شده است.

سردار محسن انصاری اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این مراسم در سراسر کشور گامی در راستای تجلیل از پدران شهدا و ادامه راه شهدا برداشته شود و ثمره‌های حاصل از خون شهیدان با ادامه این راه و توسعه آن توسط جوانان استمرار یابد. راه پدران آسمانی با روحیه انقلابی و دینی تداوم می‌یابد و ما باید با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب این روحیه انقلابی و دینی را تداوم دهیم.

در این مراسم پدر شهیدان موحدی دانش بنیانگذار لشکر 10 سیدالشهدا (ع)، پدر شهیدان محرم ترک اولین شهید مدافع حرم، علی اصغر موسوی اولین شهید فاطمیون، حمیدرضا اسداللهی نخبه بین المللی شهدای مدافع حرم و محسن قرطاسلو اولین شهید ارتشی مدافع حرم تجلیل شدند.

در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام سیدحسن مؤذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ و نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهرستان‌های استان تهران، مسئولان بنیاد و بیش از 500 نفر از  پدران شهدای نهضت امام (ره)، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای فاطمیون برگزار شد،  پس از عطرافشانی مزار شهدا، با اهدای گل به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ادای احترام شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: